söndag 29 januari 2012

Mood board in January





Januari närmar sig sitt slut och det är dags att skapa moodboards igen. Nu har vi fått snö, vilket gör att det är betydligt svårare att hitta något i trädgård/natur att fylla moodboarden med. Men visst hittar man om man letar. Under snön göms julrosornas knoppar (den på bilden bor utomhus i kruka). Därtill murgröna, spirea och aklejornas fina fröställningar.

Vill du också anta utmaningen? Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg.

Vi skapar moodboards varje månad: Karin A fotografi, Lottas trädgård, Sophias trädgård, Fotodagboken/Katarina, Trädgården på höjden, Vid vätterns strand, Rosor magnolia och mycket mera, Anjas hill, LissenTo, Ai Loves



Ha en fin söndag!


***


January is soon over and it's time for another mood board. We got snow last week which made it much harder to find something for the mood board in the garden/nature. But I did find a few things. The hellebore had buds before the snow came (only the one in a pot was/is flowering) and I found some ivory, spiraea and infructescences.

Do you want join the challenge? Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog.

We create monthly mood boards: Karin A photographyLottas trädgård, Sophias trädgård, Fotodagboken/Katarina, Trädgården på höjden, Vid vätterns strand, Rosor magnolia och mycket mera, Anjas hill, LissenTo, Ai Loves



 Have a lovely Sunday!

18 kommentarer:

Lotta 8`) 29 januari 2012 kl. 12:39  

Jamen just det, murgrönan finns ju! Det var ju det där med att man skall inte gå över bäcken...... fint underlag du har idag, ett träbord? Ser charmigt ut med det avskavda och växterna.
Ha en skön dag, kram ♥

Sophia Callmer 29 januari 2012 kl. 14:15  

Hej karin jag fortsätter att hänga på. /Sophia

Katarina 29 januari 2012 kl. 14:42  

Hej Karin!
Jag har idag skapat en fotoblogg (http://fotografiska.blogspot.com/) och börjar med att hänga på din utmaning.
Kram Katarina

Trädgården på Höjden... 29 januari 2012 kl. 15:29  

Nu ligger även mitt januaribidrag ute.

Med hopp om snar vårvärme....
Hälsar Åsa

Lotta 29 januari 2012 kl. 17:43  

Hej, nu har jag fått ihop min moodboard, inte helt enkelt idag men nu går vi ju fort mot ljusare och lättare tider.
Ha ett bra slut på januari månad.
/Lotta

Marina 29 januari 2012 kl. 20:40  

Fint går att hitta trots isig januari men jag hann tyvärr inte i helgen. Får hoppa över denna månaden.

Kram!

AnnCharlotte 29 januari 2012 kl. 22:33  

Jag har lagt ut mitt moodboard.
Det finns alltid något fint fastän det är isande kallt utan snö.....
Ha det bra :)

Anonym 29 januari 2012 kl. 22:39  

Hi Karin! You are so talented. Your photography is beautiful! I'll be following YOU on Instagram and checking in to see your photos on your blog. :) xo

Anjas Hill 30 januari 2012 kl. 17:05  

Förlåt Karin att jag har varit usel på detta. Hoppas att jag kommer ihåg i fortsättningen - jag vill ju gärna vara med på detta:)!

Dina bilder är ljuvliga som sig bör när det är Karinbilder:)!/Anja

Anjas Hill 30 januari 2012 kl. 18:03  

Karin,
skriver man det isär eller ihop? Du har skrivit Mood board isär medan andra skriver det i hop. Jag hatar att skriva fel, men vet faktiskt inte vad som gäller.
/Anja

Ai 31 januari 2012 kl. 03:17  

Hello Karin! Didn't post last month :-( but I have one up for January! Hooray!

LissenTo 31 januari 2012 kl. 07:24  

Vilka vackra bilder, det skira gröna mot det hårda träet. Julrosen som en liten "diamant" mitt i bland det andra.

Ha en fin vecka. // Kram Lissen

Anonym 31 januari 2012 kl. 23:03  

Åh, så fint! Helt fantastiskt vilka skatter du hittat mitt i vintern! Här uppe i Umeå är det över en meter snö och man kan inte hitta något mer spännande än kala trädgrenar tyvärr, men det är kul att följa ditt projekt!

Ha en fin onsdag!
Kram Moa

Ulla 1 februari 2012 kl. 09:30  

Hej Karin!
Vilket vackert moodboard! Själv har jag inte skapat något moodboard men tycker det är en trevlig idé. Ska försöka komma ihåg att vara med nästa gång :)
Mvh Ulla

Timjan & Akleja 1 februari 2012 kl. 11:07  

Hur fint som helst!

Kram

Yvonne - Frl. Klein 1 februari 2012 kl. 18:57  

Liebe Karin,
das ist ein wunderschönes Moodboard und traumschöne Fotos!!!!!
Viele liebe Grüße
Yvonne

Anna/Rackarungar 1 februari 2012 kl. 20:17  

SÅ vackra bilder! Tänk att jag får verkligen inte nog av dina bilder!!
Kram Anna

Lotta ♥ ohlovely.se 3 februari 2012 kl. 18:42  

Åh, så vackert. Underbart. :)

Ska bli ett nöje att följa det här, himla kul utmaning. Tyvärr så känner jag att jag inte har ork och tid att hoppa på den. Annars hade jag gärna gjort det.

Kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP