fredag 27 januari 2012

Med vinter ute....


 ...får man leka vår inne med härliga blomster. Häromsistens kunde jag inte motstå de här fina ranunklerna och igår fick både pärlhyacinter och körsbärskvistar följa med hem från blomsteraffären.

Min tid är knapp just nu. Med diverse kvällsaktiviter, såsom träning, hinner jag helt enkelt inte med bloggen. Jag hoppas det blir ändring på det snart och att jag får till en liten blogg-runda i helgen. I helgen är det dessutom dags för mood boards igen. Redan? Ja, tiden är inte bara knapp den går rysligt snabbt också. Trevlig helg allesammans!



It's winter outdoors but it's spring indoors. I bought some gorgeous ranunculus the other week and yesterday I bought some grape hyacinths and cherry branches. I'm busy at the moment with a lot of things going on (not least going to the gym takes a lot of time). But I hope I'll be able to catch up with your lovely blogs throughout the weekend. Speaking of the weekend, it's time to create, photograph and post our mood boards for January. Happy weekend everyone!

13 kommentarer:

Georgianna 27 januari 2012 kl. 07:17  

Oh, lucky you! You got ranunculus! So beautiful, Karin.! And you inspire me with your gym routine. I HAVE to start going. It is becoming more and more of a strain to carry all my gear.

Don't give up on Nikon – new releases coming!

Hope you have a great weekend.

xo – g

Yvonne - Frl. Klein 27 januari 2012 kl. 07:34  

Liebe Karin,
Deine Ranunkeln haben so wunderschöne Farben und Deine Bilder bringen sie so schön zur Geltung!
Ein schönes Wochenende,
alles liebe,
Yvonne

Lottas Fotografi 27 januari 2012 kl. 08:27  

Gillar verkligen bilden med böckerna och ranunkeln! Fina färger.
Trevlig helg!
Kram Lotta

Anonym 27 januari 2012 kl. 08:58  

Ååååh, så vackra bilder Karin! Jag sitter och försöker hitta en favorit, men jag gillar dem alla enormt fast på olika sätt :) Jag håller med om att bloggen får lida lite när man har annat för sig, det är ju trist men samtidigt så måste man ju hinna med det vanliga livet också :) Tack för att du muntrade upp en mulen och snöig dag med dessa underbara pastellkarameller!

Ha en fin helg!
Kram Moa

Graadskan 27 januari 2012 kl. 10:08  

Härliga bilder!
Ranunkler är fantastiskt vackra!

Måste fråga, är det ett filter i PhotoShop du använder för att få bilderna sådär "skira"? De blir väldigt behagliga att se på!

Ha en riktigt fin helg!
Kram Camilla

Anna/Rackarungar 27 januari 2012 kl. 13:30  

Ranunkler är fantastiska!! Jag villl ha hela min brudbukett full, men att gifta sig i september innebär mission impossible för den uppsättningen i buketten... (det blev fint ändå) men det är allt något speciellt med ranukler...

Marina 27 januari 2012 kl. 17:28  

Ja, just det, slutet av en månad igen. Det går fort som vanligt.

Fint med vårblommor nu. Jag har tulpaner denna veckan. Saknade dem förra veckan och nu blev det vita.

Kram!

Lotta 8`) 28 januari 2012 kl. 07:24  

Ljuva blommor och en härlig färg du hittat! Tur vi har blomster att trösta oss med..... fast jag gillar vintern vi fått, bara kylan inte var så f-t kall!!
Idag blir det loppisbesök och en fotostund ute, så jag kan hänga med på månadens moodboard :)
Ha en skön helg Karin ♥

PIAZZAN en inredningsblogg 28 januari 2012 kl. 14:11  

så vackert......*ler..har själv trollat in våren med hjälp av anemoner...

Kram från Göteborg.

Fru Sederblad 28 januari 2012 kl. 14:39  

Fina foton och vackra ranunkler blev det ;-). Och en urtjusig blogg...

annixen. 28 januari 2012 kl. 15:30  

Underbara ranunkler! Bilderna är riktigt magiska.

Fortsatt trevlig helg Karin!

Att vara någons fru 29 januari 2012 kl. 09:37  

Sååå vackert.

Emelie 10 februari 2012 kl. 12:20  

Vilka underbart vackra bilder du tar!
Och riktigt mysig blogg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP