måndag 1 februari 2010

Tillbakablick - februari 2009



För ett år sedan var jag i Göteborgs botaniska trädgård och fotade. Det var i princip snöfritt och några tidigblommande buskar såsom trollhassel och olvon blommade redan. I år är det betydligt mer vintrigt med nytt snöoväder på väg redan imorgon! Fler tillbakablickar finns att hitta på Bildbloggerian.

A year ago I was in Gothenburg botanical garden to photograph. There was no snow and some early-flowering bushes such as Hamamelis (witch-hazel) and Vibirnum (dog rowan tree) were already flowering. This year it's winter with even more snow to come tomorrow. Check out this blog to see more retrospective posts!

10 kommentarer:

Unknown 1 februari 2010 kl. 23:25  

Morrn.

Är det hassel?

Märkliga blommor, som kommer före insekterna.....

Kul att se.
Hade bra.

Hasse A

Annika Christensen 2 februari 2010 kl. 00:17  

Härligt att se tillbaka ibland tycker jag.
Trollhassel måste jag ut och spana efter.
Hoppas att allt är bra med dig.
Det verkar så iallafall.
Själv har dåligt med tid att titta runt hos alla.
Ha det gott
Annika

Anjas Hill 2 februari 2010 kl. 08:25  

Så ljuvligt vackert! En riktigt förförande bild.
jag kollade min egen trollhassel nyss och det syns lite gult i knopparna. Lite mildare och sol och de kommer att slå ut. Då måste det vara jättevackert mot vit snö...
Mina stackars katter undrar vad det är för ett konstigt ställe de har hamnat i där man aldrig kan gå ut...;))!( Alltså p g a allt snö)/Anja

Camilla (Rantis) 2 februari 2010 kl. 11:17  

Underbart vackert foto du bjuder på i din tillbakablick....
tänk om våren kunde komma snart?
Men jag får nog vänta ett bra tag till.... för hit till Bollnäs lär den ju inte hitta förrän i april!

Karins fotoblogg 2 februari 2010 kl. 13:19  

Så fint! Härliga färger. Ja i år får vi nog vänta lite längre på vårtecken....

Kram!

Photos by Storm 2 februari 2010 kl. 20:01  

Så fint och det syns i ljuset att våren är på väg. Men det känns inte så i år. Jag har varit i Oskarshamn hela dagen och där kom ytterligare 1 dm snö idag. Ha det bra/Kram

Lucia Rubio 3 februari 2010 kl. 11:31  

i love your work

gunnelsvensson 3 februari 2010 kl. 16:22  

Så vackert! Tänk så olika det kan vara olika år. Men det är ljusare och fåglarna har börjat att kvittra

Anne-Lie 3 februari 2010 kl. 21:49  

Med andra ord finns det hopp om våren;-))

Ninni 4 februari 2010 kl. 21:27  

Vilka charmiga små rufs! Ett underbart vårtecken. i år får vi nog vänta länge på såna här hos mig. Vi har snart lika mycket snö som under den stora snöstormen 1998. Men dagarna blir längre och fåglarna kvittrar. Det är härligt!
Må så gott!
Kram NInni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP