onsdag 3 februari 2010

S N Ö



Nu har det snöat konstant i cirka 30 timmar här i Göteborg. Mer snö än på länge. Vitt, vackert och vintrigt. Jag tog en promenad på botaniska vid lunchtid (även då snöade det) men fågelkvittret ute och blommorna i växthuset vittnade om att det nog blir vår rätt snart ändå...



It has been snowing constantly for about 30 hours here in Gothenburg. We have gotten more snow than in a very long time. White, wonderful, winter-y. I took a walk in the botanical garden during lunchtime (even then it snowed) but bird song and the flowers in the greenhouse proofed that it probably will be spring soon...


16 kommentarer:

Magnolia Handspun 3 februari 2010 kl. 22:37  

Jatte vackert Karin...valdigt fin contrast med den vita snon. Traden ar ju magiska med alt det vita.
...har regnar det igjen.
(Tack sa mycket for dina snalla ord)

Lotta MayaLee Photography 3 februari 2010 kl. 22:54  

Vilka härliga bilder! Du har inte funderat på att sälja dina bilder på Signerat? Jag tror det skulle bli en hit! :-)

pudelflicka 4 februari 2010 kl. 07:25  

Vackra vinterbilder. Tyckte speciellt om bilden med fåglarna.
Kram Hedvig

Anonym 4 februari 2010 kl. 08:10  

Fantastiskt fina vinterbilder!

gunnelsvensson 4 februari 2010 kl. 09:36  

Fina vinterbilder, den med fåglarna är riktigt fin! Tack för besöket i min blogg - det frusna vattnet var från Askimsviken

Moa 4 februari 2010 kl. 16:01  

Magiska bilder Karin! Du får snön att se fantastiskt vacker ut :)

Anjas Hill 4 februari 2010 kl. 17:04  

Vackra bilder Karin. Jag håller med dig om att sanrt måste vi ses på fröbytardag i Botaniska (men, jag måste få först mina fröer;))!)/Anja

Karins fotoblogg 4 februari 2010 kl. 19:47  

Oh, vilka vackra bilder! Ja, är det inte dags för Signerat.se?!!

Kram

Lotta 8`) 4 februari 2010 kl. 20:03  

Maffiga vinterklädda träd :) Det är både tjusigt och magiskt med de stora träden och snögrenarna, lite speciellt nu när den våta snön klamrar sig fast på grenarna :)

Verbena har jag aldrig sått men de är ju perenner så jag sådde inne, ställde ut dem i växthuset +2 och hoppas att fröna följer naturen och gror snällt när det blir varmare och varmare :) VI får väl se vem som får flest att gro ;) Kram :)

Anna-Malin 5 februari 2010 kl. 13:35  

äääääääälskar bilden på fåglarna...
den ser nästan tecknad ut...

ha en fin helg!

kram
anna-malin

nilla|utanpunkt 5 februari 2010 kl. 14:56  

Underbara bilder av grenverken, skira och sköna. Den med fåglarna är som ett japanskt träsnitt. Den nedersta är som ett tryckt tyg...

Moa 5 februari 2010 kl. 23:19  

Underbart vacker bild.. härliga färger och fina fåglar.. läckert är det ord jag närmast kommer på. Ha en härlig helg..kram/Moa

OF SPRING AND SUMMER 6 februari 2010 kl. 16:43  

Dina fotografier är fantastiska!! Du är verkligen duktig. Bilderna har så fint ljus - väldigt vackra!! Ha det bra och en trevlig helg! Kram Ingrid

Photos by Storm 7 februari 2010 kl. 08:49  

Vilka fina vinterbilder och jag gillar särskilt färgskalan i den sista med de svarta bären. Ja, tänk vad snö vi fått den här vintern. I Malmö var snöröjningen usel och det var nästan omöjligt att ta sig fram i snömodden med en barnvagn. Trottoarerna var avstängda pga av rasrisk. Men jag njöt tillsammans med lillstumpan. Hoppas du får en bra söndag/Kram Lis

Randi 8 februari 2010 kl. 18:50  

Helt underbara vinterbilder! Kontrasterna mot snön är helt underbara!
Kram Randi

FO - 2 15 februari 2010 kl. 09:14  

Fantastiske bilder og vinterstemninger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP