måndag 1 februari 2010

3 x New York x 2



Läsning och böcker är något som ligger mig varmt om hjärtat och då Weronica har dragit igång en bokcirkel, där tanken är att läsa klassiker, hänger jag givetvis på.

På tal om böcker så har jag alldeles nyligen läst New York-triologin av den amerikanska författaren Paul Auster (som för övrigt är gift med norskättade författaren Siri Hustved, vars böcker jag gillar mycket). New York-triologin är en bok som av många beskrivits som fantastisk och genial medan andra inte alls förstår storheten i den. Jag nöjer mig med att säga att jag gillar den. Kanske för att den väcker minnen från förra årets resa till New York, kanske för att dess finurlighet och förmåga att vilseleda mig. Boken låter sig inte sammanfattas i några få meningar men för den som blir nyfiken kan jag säga att det är en spännande roman (dock inte deckare i klassisk mening) med tre i princip fristående delar. Gemensamt för de tre delarna är, förutom vissa på märkliga sätt återkommande figurer, sökandet efter identitet och försvunna/saknade personer.

Två av tre bilder nedan är tagna från Top of the Rock (observationsdecket på Rockefeller Center) - utsikten därifrån var inget annat än fantastisk!



I love reading books so when Weronica launched a book club with the idea to read classics I decided to join. Speaking of books I have recently finished reading the New York trilogy written by the American writer Paul Auster (who is married to Siri Hustvedt, whose books I like a lot). The New York trilogy is a book that some people describe as amazing and brilliant, others can not at all understand the greatness of it. I just want to say that I like it. Maybe because it brings back memories from last year's trip to New York, perhaps because it's shrewd and confuses me. The book can not be easily summarized in a few sentences, but for those of you who are curious, I can say that it's a kind of detective novel (although not in the classic sense) in three parts. The search for identity and lost/missing persons together with some characters are bringing the three parts together.

Two of the three images above are taken from the Top of the Rock (at Rockefeller Center) - the view from there was nothing but amazing!

2 kommentarer:

Anna-Malin 1 februari 2010 kl. 16:06  

jag känner att jag "tjatar" samma sak varje gång jag är här inne...men du ÄR JU så FANTASTISK på att fota... love it...

läsa böcker står på min "ska börja göra" lista..... ;)

(jag hjälper dig gärna med en "stämpel" det är bara att maila!)

kram
anna-malin

Katarina 1 februari 2010 kl. 17:35  

Hej Karin! Du är så duktig på att fotografera - önskar så jag kunde lite mer. Tulpanen här nedanför är bara sååå fin!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP