torsdag 21 februari 2013

Fabriken - this is me




Idag uppmanar Fabriken till inlägg på temat "this is me". Det handlar inte om att fotografera självporträtt. Åtminstone inte här inne hos mig - för självporträtt på det klassiska viset (i form av foton) är verkligen inte jag. Hemmet och hur vi bor/inreder skulle dock kunna sägas vara ett annat slags självporträtt. Våra hem speglar vilka vi är, vad vi gillar och vad vi tror på.



Jag älskar grönt och grönska. Såväl den i trädgården som den inomhus och i naturen. Mitt hjärta klappar lite extra för blommor (ingen nyhet för er som kikar in här med jämna mellanrum) men inte lika mycket för blommigt.  En annan aspekt av det gröna är hållbarhet. Att välja sådant som är hållbart för människor och för natur blir bara mer och mer självklart för mig.


Bilderna i det här inlägget är väldigt mycket jag just nu...jag försöker hitta ett lugn och det tror jag att det gröna och grönskande kan bidra till att jag gör. Ett lugnare jag i livet i allmänhet och här hemma i synnerhet.

Missa inte att kika in på Fabriken. Skön torsdag!

***

I love the green and greenery. Both in the garden/in my home and in the nature. My heart beat a little extra for flowers, but not as much for flower patterns. Another aspect of the green is sustainability. Choosing what is sustainable for people and for the nature becomes more and more important for me  every day. The pictures in this post are very much "me" right now ... I'm trying to calm dawn and I think that the green can help me to do that. Have a lovely day!

20 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix 21 februari 2013 kl. 08:13  

Fint! Visst är det så att man kan beskriva sig själv med bilder från hemmet, det är även i mitt fall väldigt mycket "jag".

Liane 21 februari 2013 kl. 08:17  

Vackert, visst är det så att hemmet speglar vår personlighet och grönt får jag cravings på så här när längtan efter ljuset blir för stort..

annelie_ua 21 februari 2013 kl. 08:53  

Så vackert. Och fint skrivet. Jag känner mig lite som du :)

Lotta ♥ ohlovely.se 21 februari 2013 kl. 08:54  

Vilket fint inlägg och underbara bilder.

Kram!

Anna/Rackarungar 21 februari 2013 kl. 09:10  

Jag tror säkert att du blir fantastiskt på bild, men jag förstår verkligen vad du menar. Jag körde på samma variant som du.

Jättefint inlägg.

Trädgårdsflow/Garden Flow 21 februari 2013 kl. 09:28  

Självporträtt är något delikat att få till och kan göras på så många sätt. Gillar ditt! Vilket vackert kort med de gröna rankorna.

Fin torsdag till dig!
/Charlotte

Nanna 21 februari 2013 kl. 11:36  

Vackert.. Och bra tankar att hålla fast vid. Kul att få ta del lite mer. Kram och fin dag till dig

Weronica - Living by W/Days and Weekends 21 februari 2013 kl. 11:43  

Vackra bilder och ord, Karin. tycker speciellt mycket om den första.

Sherri B. 21 februari 2013 kl. 13:32  

Absolutely lovely...both your photography and the delicate painting!

Camilla Alvén 21 februari 2013 kl. 15:47  

Snyggt, grönt är skönt och ger lugn och harmoni - precis så som jag föreställer mig dig!
Ha det bra
Kram

Moa 21 februari 2013 kl. 17:56  

Underbart skira och vackra foton! Växter och naturen är verkligen rogivande...

Hoppas du har en fin torsdag!
Kram Moa

Ulrica 21 februari 2013 kl. 20:49  

Vackert, vackert, vackert. Blev sugen på att ta fram akvarellerna och "snirkla" lite. :)

Ska bli kul att träffas hos Sonja på hennes workshop i foto. :)

Mvh Ulrica

Karin Wijk 21 februari 2013 kl. 21:36  

Vilken skön stämning du fångat! Den första gillar jag extra mycket :-)

Trädgården på Höjden... 21 februari 2013 kl. 21:53  

jag är också en grön person - i de flesta lägen. jag gör mina utsvävnigar hit och dit men återvänder alltid till det gröna. behöver lugnet och stillheten.
kram åsa

LissenTo 21 februari 2013 kl. 21:55  

En liten skön känsla att mitt hem är mitt självporträtt, för det kan man mer skapa precis som man vill.

Just det här att skapa ett hem i harmoni, som blir en liten oas i tillvaron, där tänker vi lika.

Så vackra bilder Karin

Kram Lissen

Maria 21 februari 2013 kl. 22:16  

Vackra bilder! också ett sorts självporträtt.

Petra / Popetotrora 21 februari 2013 kl. 23:11  

Härliga bilder! För mig speglar dom verkligen lugn så det verkar dom du hittat det. :)

Lina 22 februari 2013 kl. 22:44  

Vacker grönska! Prunkande och skir på samma gång.

Georgianna 25 februari 2013 kl. 08:31  

I love these images, Karin. I love the softness and purity of the green. Beautiful!

Wishing you a lovely week ahead, my friend!

xoxo

Katy Noelle 1 mars 2013 kl. 02:10  

Karin, these are BEAUTIFUL! I like all of your images, here, but the first one of the bottle - it made me gasp!!!

I am enjoying living in the house we've been in for five years, now. I'm able to compost and garden and we have our own chickens and much more space for recycling (meaning - we can do it) and it's just so clean. Also, living in an old farmhouse... knowing where the old rubbish heap was... thinking about how they used to live... it makes me think about the waste that these modern times bring and I'm trying to just stop the influx of disposable shtuff!

Well! Hope you don't mind my little, tiny bit of sharing there. (blush!)

Such a beautiful post! =]

xxo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP