torsdag 31 januari 2013

Fabriken - januari moodboard


Då var det dags för veckans och månadens andra moodboard. Planen den här gången var vår och pastell (jag längtar något så ofantligt efter våren) men så kom jag på att det jag saknar allra mest nu är det grönskande/gröna. Därför fick min moodboard gå i gröna toner den här gången. Jag plockade små blad (som min citron, oliv och azalea ändå tappat), tog fram några andra gröna detaljer och favoritboken just nu The natural home. Hela boken är faktiskt som en enda moodboard. Hans Blomquist har samlat ihop naturlig inredning på ett väldigt vackert och inspirerande sätt.

Fler moodboards finner ni inne hos Fabriken idag. Skön grön torsdag allesammans!

***

My second mood board for this month is inspired by the nature, natural decor and green. I'm longing for spring but what I really miss is the greenness. Leaves, green details and one of my favourite books at the moments "The natural home". You can find many more mood boards here today. Gorgeous green Thursday everyone!

19 kommentarer:

beautifully, suddenly 31 januari 2013 kl. 08:00  

Wow, Karin, these are so beautiful! You are super talented at styling (and photography too of course!). Hope you're having a great week!

Lina 31 januari 2013 kl. 08:23  

Oj så vackert! Jättejättefint.

Johanna / Fru form o fix 31 januari 2013 kl. 08:50  

Härliga toner! Man längtar verkligen grönt nu.

Trädgården på Höjden... 31 januari 2013 kl. 09:10  

så grönt och skönt. längtar efter detsamma.
kram åsa

tinajo 31 januari 2013 kl. 09:25  

Fiiint - små gröna blad är precis vad man behöver nu!

Nilla 31 januari 2013 kl. 09:45  

Grönt är skönt! Snygg sax där förresten ;-) Ha en fin dag.

Weronica - Living by W/Days and Weekends 31 januari 2013 kl. 10:01  

Så fint, Karin. Gröna tider väntar oss!

Kristina - ingen vanlig dag 31 januari 2013 kl. 13:08  

Men Karin. Drottningen av moodboard. Herregud så fint! Behöver inte säga mer...

Och så kul med boktips - jag ska kolla in den.

Jag har tänkt maila dig i veckor nu men tiden bara rinner ifrån mig... Det kommer så fort vi har krafterna tillbaks här.

Kram.

Anna/Rackarungar 31 januari 2013 kl. 13:46  

Oh la la! Snyggt jobbat Karin. Du vet hur man tuktar ett mb. Kram

Petra / Popetotrora 31 januari 2013 kl. 14:13  

Älskar ditt bidrag, Karin! Grönt är skönt! :)

Kram //Petra

Polly (nice kind of blue) 31 januari 2013 kl. 14:42  

What lovely vibrant greens, so zesty! What a great tonic to take us into February.

Unknown 31 januari 2013 kl. 17:25  

What a lovely idea to have a monthly botanic moodboard, I would love to join in! Off to the garden with some secateurs! Belinda

Nanna 31 januari 2013 kl. 21:38  

Fint grönt och vårigt! Precis som jag vill ha det nu..

Johanna | Tillvaron.se 31 januari 2013 kl. 22:30  

"kortet" med löven på var fantastiskt vackert.

Fröpåsen 1 februari 2013 kl. 21:00  

Jag älskar GRÖN, man måste omge sig av den färgen. När jag var liten hade vi ett rum som vi kallade Gröna rummet! Fantastiskt.
Ha en fin helg. /Maria

Annie Cholewa 3 februari 2013 kl. 03:03  

These greens really are vibrant! And that's one of my favourite books at the moment too :) Lovely images.

Malin på pastill.nu 3 februari 2013 kl. 10:33  

Vilket underbart moodboard, gillar massor!

kristin på krickelin 4 februari 2013 kl. 10:55  

Vilket vackert moodboard! Och vad fint du har det här :) Måste återkomma, ha en bra vecka nu.

Katy Noelle 5 februari 2013 kl. 01:58  

I saw the leaves on flickr and I've been looking forward to getting over here to see what it's about! And it's lovely - organic - growing.... things growing!!! I need spring, too! =P

Do you know, I love those kind of battered leather chairs - especially when they have those sort of tacks or nails (I don't know how to describe them.) Anyway, I've been dreaming about them for a couple of years but, in the meantime, I got a leather recliner (not as refined) for my husband. It's called 'the Daddy chair' and can fit two! =]

Lovely mood and inspiration, Karin!!! =]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP