tisdag 8 januari 2013

Colour inspiration - green


Jag blev så inspirerad när jag hittade till den japanske fotografen Matsuki Kousukes hemsida. Otroligt vackra bilder. Särskilt fångad blev jag av serien där bilden ovan ingår.

Just nu känner jag för grönt i form av växter. Gröna blad, skira blommor, doft och jord under naglarna. I helgen åkte jag till en av de stora kedjorna för att fylla på med grönt men kom hem nästan tomhänt. I slutet av veckan är det jag som åker till någon mer inspirerande butik. Ha en skön grön vecka!

So very inspired by the beautiful photographs by the Japanese photography Matsuki Kousuke. I simply adore the above picture, so tranquil. I'm in such a green mood at the moment. Green leaves, delicate flowers, scent and soil. Have a happy (green) week!

7 kommentarer:

LissenTo 8 januari 2013 kl. 22:29  

Känner också att det är dags att fylla på med lite grönt här hemma.

Kram
Lissen

CreandoPhoto 8 januari 2013 kl. 22:38  

Bättre med småbutikerna. Om det faktiskt är växter man är ute efter....

Underbara bilder du länkar till!

Kramar

beautifully, suddenly 8 januari 2013 kl. 23:46  

Oh, how pretty ... I wish I was better with plants! (I leave the gardening to D :).

Camilla Alvén 9 januari 2013 kl. 15:29  

Ja, grönt är skönt!
Ha det bra
Kram

Moa 9 januari 2013 kl. 18:47  

Underbart foto! Nu förstår jag vad du menade med din kommentar på mitt blogginlägg :) Jag vill också köpa lite snygga växter, vi gjorde oss av med nästan alla gamla krukväxter innan flytten så nu har vi bara två orkidéer och tre nyinköpta små växter - mer behövs!

Ha en fin kväll!
Kram Moa

Jes/Vita villa vila 9 januari 2013 kl. 22:23  

Hej fina!
Tack för tipset, måste jag ju så klart kika på!

Kram Jes

Georgianna 13 januari 2013 kl. 02:07  

This is a gorgeous photo, Karin! I can see why you love it.

I hope your holidays were wonderful. I'm late getting around everywhere but wish you a very bright and happy New Year, my friend! I hope you have many dreams come true. :) xoxo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP