söndag 4 november 2012

Sunday picture(s)




Den här söndagen tänker jag tillbaka på förra söndagen. Då satt jag på Caffè di Marzio i Trastevere och sippade på min cappucino medan livet pågick för fullt både inne i och utanför det härliga caféet. Att sitta på ett café och följa vardagslivet är ett måste för mig när jag besöker en ny stad. Det säger minst lika mycket om platsen och människorna som olika turistattraktioner. Ljusen brann så fint inne i den vackra kyrkan Santa Maria i Trastevere. Kyrkan, som är väl värd ett besök om man är i Rom, ligger precis som caféet vid Piazza di Santa Maria. Fler söndagsbilder finns inne hos Inspirationsfabriken. Fin söndag till er!

This Sunday I am thiking back on my last Sunday, which I spent sipping a cappucino at Caffè di Marzio in Trastevere. Watching people and everyday life taking place from a café is a must when I visit a new city. That's how you really get to know a new place. I also visited the beautiful church Santa Maria in Trastevere. The church and the café is situated right on Piazza di Santa Maria.

11 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and Weekends 4 november 2012 kl. 12:11  

Vilka vackra bilder så fulla med stämning.

Annelie 4 november 2012 kl. 12:44  

Jag ska till Rom om några veckor. Hoppas på många goda cappuccinos!

Anna/Rackarungar 4 november 2012 kl. 12:59  

Misstänkte att denna söndag skulle bjudas på Rombilder hos dig. Underbart, så himlans fint. Du säljer verkligen in Rom hos mig. Var inte så jätteimponerad sist jag var där 2003, men nu känns det dags att åk dit igen. Kram!

annixen. 4 november 2012 kl. 13:23  

Underbara bilder! Gilla på ROM!

När jag och maken var där för några år sedan så ville jag ha kaffestopp hela tiden, bara för att suga in allt runt omkring.

Kram!

Marina 4 november 2012 kl. 13:27  

Måste ju fråga dig nu om tips inför min och Ericas resa till Rom. Vi åker den 15 nov och kommer hem den 18 igen. Hotellet vi ska bo på heter Demetra.

Kram

Jes/Vita villa vila 4 november 2012 kl. 18:36  

Ljuvliga foton, vännen!

Happy söndag!

Kram Jes ♥

Unknown 4 november 2012 kl. 19:07  

så sugen på ROM. och dina bilder är ljuvliga. har sett dem på insta också.
du tar verkligen fina bilder.

skön söndag till dig, ulrika

Georgianna 4 november 2012 kl. 21:31  

Beautiful, beautiful, Karin! Your photograph in the church is wonderfully atmospheric. What a perfect idea to get to know a city from a cafe. We don't really have that culture here but I love it when I am in Europe.

Wishing you a lovely week ahead! xo

CreandoPhoto 5 november 2012 kl. 10:08  

Så vackert! Så underbart att få vara precis där...
Kram

Fröken Fräken 7 november 2012 kl. 15:51  

Kan man få byta snötäckt landskap mot lite italiensk stämning i ROm?

Katy Noelle 10 november 2012 kl. 03:28  

Beautiful, Karin - and the pink building in the post before this. Boy! How I'd like to be holding that cup of something warm in my cold fingers, right now!!!

Can't wait to see more pictures! =]

xo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP