söndag 12 februari 2012

Solig morotssoppa


Soppa är absolut en favoriträtt så här års. Inspirationen till den här hittade jag i en tidning från en av de stora matbutikerna. Huvudingredienserna är desamma men sen har jag lagt till några och dragit ifrån andra ingredienser. Det brukar bli så när jag lagar mat. Jag är nämligen inte speciellt bra på att följa recept. Ibland blir det lyckat och ibland mindre bra. Den här soppan fick i alla fall med beröm godkänt av mina middagsgäster. Smakrik och fylld av c-vitamin. Smaklig spis!


I love eating soup in the winter. This carrot and orange soup is definitely a favourite of mine. Chop five carrots, three potatoes and one onion. Put in a pot with butter/oil for a few minutes. Add the juice from two oranges, one stock cube and water (about five cups). Boil until the veggies are ready (smooth). Mix it! Add fresh herbs and cream if you like. Serve the soup with some nice bread!

9 kommentarer:

Lotta 8`) 12 februari 2012 kl. 09:26  

Soppan ser otroligt god ut! och tack för tipset! Soppa är så gott om vintern och med nybakat bröd till... mums!
Ha en skön söndag, kram ♥

ally 12 februari 2012 kl. 10:09  

Looks delicious Karin - will have to remember to try in winter
We had fresh tomato and basil soup today - yummo!

Karin 12 februari 2012 kl. 10:43  

That looks delicious. And so pretty too!

Hem och Lycka 12 februari 2012 kl. 13:30  

Mums! Och så vackra bilder! Kram Mia

Lilla huset på prärien 12 februari 2012 kl. 13:46  

Åhhh vad gott det ser ut! Denna måste genast provas. Jag som nyss var och handlade. Får väl sticka iväg en sväng till då :)

Kram Jenny

Edith och Jag 12 februari 2012 kl. 19:48  

Det ser riktigt gott ut! Jättefina bilder.
Maria

Anna/Rackarungar 12 februari 2012 kl. 21:03  

Ska jag lägga på minnet. Älskar soppor, speciellt den här årstiden! Fina bilder, som alltid!!

Katy Noelle 12 februari 2012 kl. 21:56  

Why do I love images of food SOooo much...??? =D

Taina 13 februari 2012 kl. 19:28  

Mums, visst smakar det gott. Jättefina bilder igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP