söndag 4 december 2011

Andra advent

20111111_blogg1


Så är det redan andra advent. I dag väntar bak av julens alla småkakor. Varje år är vi några i släkten som samlas och bakar våra favoritkakor såsom drömmar, bondkakor och kolakakor. Mysigt och gott!

Något annat som jag verkligen gillar är hemmagjord müsli. Sedan jag började göra min egen kan jag inte tänka mig att köpa den färdiga varianten. Nu får jag den precis som jag vill ha den - ekologisk, mindre torkad frukt och mer frön/nötter. Vardagslyx av bästa slag helt enkelt!

***

It is already the second Sunday in Advent. Every year our family is gathered to bake our favorite cakes and today is that day. It's a cozy and delicious tradition!

Something else that I really like is home made ​​muesli. Since I started making my own, I can not think of buying it. Now I get it just like I want it - organic, less dried fruit and more seeds/nuts. 

16 kommentarer:

Moa 4 december 2011 kl. 10:09  

Vilken trevlig tradition.. baka kakor ihop! Ja något sådant skulle vi börja med här oxå.. =) Önskar dig en trevlig andra advent och en mysig dag med bak.. kram/Monica

Lotta 4 december 2011 kl. 10:52  

Vad roligt att träffas och baka tillsammans! Instämmer vad det gäller myslin! Lycka till med baket och ha en skön dag!

Monika 4 december 2011 kl. 11:37  

I love muesli for breakfast;)
amazing photo!
M.

Lotta ♥ ohlovely.se 4 december 2011 kl. 11:58  

Hej! Hoppas du får en mysig 2:a advent. Ser otrolig gott ut. :)

Kram Lotta

Lottas Fotografi 4 december 2011 kl. 14:10  

Trevligt att baka tillsammans. Jag testade ett recept på kardemummadrömmar som jag testade. Riktigt juligt och gott. Du hittar receptet på min blogg i ett inlägg för några dagar sedan.
Kram Lotta

Marina 4 december 2011 kl. 15:10  

Hemgjord müsli gillar jag också. Har ingen just nu men snart ska jag göra en omgång igen.

Kram!

La Burbuja Rosa 4 december 2011 kl. 19:09  

Love this magic atmosphere!

Yvonne - Frl. Klein 4 december 2011 kl. 20:59  

Liebe karin,
ich esse am liebsten auch Müsli zum Frühstück!
Eine schöne Woche,
liebe Grüße
Yvonne

Anonym 5 december 2011 kl. 04:23  

Vad gott med egen musli! Mysig tradition att baka ihop.

Kram

Photos by Storm 5 december 2011 kl. 18:55  

Småkakor som är så gott. Jag önskar att jag var lika duktig som min mamma och min moster, vilka fantastiska kakfat de dukar fram. Vilken härlig tradition att baka tillsammans/Kram

LissenTo 6 december 2011 kl. 07:13  

Vilken stämning i din bild, frukost på det där långsamma helgsköna sättet. Egen musli,gott!

Så roligt att baka tillsammans, på torsdag ska jag och en kompis också göra det. Ser fram emot det.

Ha en fin vecka, lite snö på väg här.
Kram Lissen

The Photocopy 6 december 2011 kl. 10:28  

Vacker blogg & vackra bilder! Hit kommer jag komma tillbaka!

/Malin

Att vara någons fru 6 december 2011 kl. 18:55  

Vilken vacker frukostbild!

millandante 6 december 2011 kl. 23:31  

Verkligen stämning i bilden... och så gott det lät! maken gör också sin egen musli, men vi har lite olika smak där, så det blir att jag äter den färdiga, när jag nu äter musli.

Njuter ikapp av dina vackra bilder!!

Kram

Georgianna 7 december 2011 kl. 05:46  

Hi Karin! Your cake baking day sounds a most wonderful tradition! Mmmmm! And I agree about the homemade muesli. Yours looks wonderful. And with a little heart on the bowl. :)

Have a festive, happy week, my friend! xo – g

Katy Noelle 7 december 2011 kl. 13:51  

I'm addicted to yogurt with berries and granola, in the morning! (but I don't make my own.;))

This is a beautiful image - like they all are!

xo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP