måndag 28 november 2011

Sun, rain and stormy weather





Med tanke på hur ofta jag skriver om vädret skulle man nog kunna tro att det här var en väderblogg. Men jag är väl kanske inte mer besatt av vädret än de flesta andra i det här landet!? Helgen bjöd verkligen på det mest osannolika väder på länge; sol, duggregn, sol och regn samtidigt (som bilderna i det här inlägget visar), ösregn, blåst, mera blåst och slutligen riktig storm. Det stormade till och med så mycket att en bit av växthustaket hos mina föräldrar flög av. Ska man döma av diskussionerna på jobbet var det fler som lagade tak idag. Nu räcker det med extremväder på ett tag, tycker ni inte det!? Då kanske jag också kan ägna mig åt att skriva lite mer om pyssel, adventsstök och fotouppdrag. Ha en fin vecka allesammans! ♥

Considering how often I write about the weather one could  think that this was a weather blog. But I'm probably not more obsessed with the weather than most people in this country!? During the weekend we really the most varying weather with sunshine, rain, sunshine and rain at the same time (as the pictures in this post show), rain, wind, more wind and finally really stormy weather. It was storming so much that a piece of the greenhouse roof flew off. Should I judge by the discussions at my work more people are repairing their roof today. Enough with the extreme weather for a while, don't you agree?! I would rather spend my time writing about recent crafts, Christmas preparations and photo assignments. Have a nice week everyone!

12 kommentarer:

Anne 28 november 2011 kl. 22:45  

In Paris the weather is pretty soft considering it's almost December! I'm not complaining :-) I like how you framed the 1st pic! Have a nice week too!

Lusthuset 28 november 2011 kl. 23:46  

Ja, idag fick det bli lite väderbloggande även hos mig, men man kan ju inte låta bli att förundras över vädrets skådespel i går. Häpen blir man över de enorma krafter som sätt i gång. Tur att allt gick bra i alla fall......utom för mina nyputsade fönster som bara är att putsa om. Suck. Ha en bra vecka. Kram!

Att vara någons fru 29 november 2011 kl. 09:47  

Ja man hänger ju inte alls med i svängarna!

Lotta 8`) 29 november 2011 kl. 18:39  

Hihi... ja, det var verkligen knepigt väder i helgen! När vi gick in på Ikea i söndags regnade det, när vi kom ut var det strålande sol! Fick leta fram solglasögonen!!!! som låg längst ned i handsfacket ;) fast det var bara en kort stund..... Härliga naturbilder :)

Jag ser fram emot alla sorters inlägg :) Kram ☻

Ninni 29 november 2011 kl. 21:23  

Underbara bilder Karin...inte kan man tro att det varit busväder när man ser dina lugna och rofyllda foton. Den första tycker jag väldigt mycket om.
Må så gott!
Kram Ninni

Anonym 29 november 2011 kl. 21:51  

Otroligt vackert - nästan så det är värt det med regn och blåst! :)

Jag har inte hunnit göra mood board än, ska försöka göra det i veckan...

Kul att ses igår, vi hörs!

Kramar

Solveig 30 november 2011 kl. 08:53  

Duktig du är att få till det utan någonting egentligen .. (eller som man säger - less is more) Kram

Moa 30 november 2011 kl. 16:53  

Men vädret är ju det som styr mycket.. eller vårt humör om inte annat.. Du fångar det så vackert så det är helt OK att du har en "väderblogg" hihi.. det har du ju förstås inte det är dina vackra bilder som är i centrum. Nu har jag äntligen fått till min månadsbild.. ha det gott o kram/Moa

Liane 1 december 2011 kl. 08:43  

Härliga bilder, väder & vind är alltid ett ämne att prata om, söndagsnatten bjöd på storm och takpannorna spelande en inte allt så ljuv musik, men nu e det plus och inte så mycket blåst.

Yvonne - Frl. Klein 2 december 2011 kl. 16:43  

Liebe Karin
wunderschöne Bilder sind das wieder!
Bei uns regnet es nicht mal. Alles ist so trocken. Und Schnee ist noch lange nicht in Sicht!
Habt ihr schon Schnee?
Liebe Grüße
Yvonne

Hannele på Hisingen 3 december 2011 kl. 21:22  

Vackert på ett speciellt sätt...

Katy Noelle 7 december 2011 kl. 13:53  

I am, oh, so glad that I'm not the only one who talks about the weather so much. I used to wonder about the people, here, in Vermont. They talk about the weather far too much. Then, I realized - there's just too much weather and we *need* to talk about it! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP