söndag 26 januari 2014

Månadens fyra ~ G

Klart jag vill haka på när bästa Ulrika och Anna drar igång månadens fyra. Den här månaden består av fyra på G; gröna fingrar, godaste, glamour och gråt. Kika in på lilla.u och Rackarungar för fler fyror och massor av inspiration!


Godaste - Just nu försöker jag att dra ner på sockret, så allt som är gott och onyttigt (läs godis, kakor, bakverk...) är att glömma. Däremot unnar jag mig all frukt som jag vill ha. Det godaste nu måste vara alla härliga citrusfrukter. Goda som de är, färskpressade som juice (fast just juice tillhör också det jag undviker) eller i en fräsch sallad. Älskar't! Skivad apelsin/blodapelsin med lite hackade nötter på är en utmärkt vardagsefterrätt.


Glamour - Lika underbart som svårt. Inte minst mitt i vintern när man helst vill dra täcket över huvudet och vakna upp en vårdag istället. Men när man tänker efter finns ju rätt mycket som kan göra vardagen lite mer glamorös. Fina drinkar med bästa vännerna på en trevlig restaurang (ett besök på Levantine rekommenderas), ett nytt snyggt nagellack, en god doft eller bara något extra gott att äta en grå tisdag i januari....


Gråt - I december läste jag John Greens Förr eller senare exploderar jag. Vilken fantastisk (ungdoms)bok! Många tårar blev det men också leenden! Riktigt läsvärt, om kärlek och död, både för vuxen och ungdom.


Gröna fingrar - just nu frossar jag i blommor. Lökväxter, tulpaner, ranunkler, gröna snittväxter. Jag längtar så efter våren att jag helt enkelt måste fylla mitt hem med allt grönt och blommigt. Längtan är också stor att sätta igång ute i trädgården. Senare idag ska jag skicka iväg årets fröbeställning och om någon vecka är det dags att sätta de första fröerna i jorden. Underbart!

Fin söndag! 

***

Four things that summarize January for me:

I just love citrus fruits at the moment - delicious!
A new nail polish can make January feel a bit more glamours.
If you want to read a really good book (be prepared with a lot of tissues, it will make you cry) I recommend John Green's Fault in our stars.
Tulips, ranunculus, anemones, pretty bulbs - I just can't get enough of them.

Happy Sunday!

10 kommentarer:

ally 26 januari 2014 kl. 11:40  

Your January is so pretty - I love all of this too!!

Malin - Stjärnflocka 26 januari 2014 kl. 13:19  

Vilka underbara bilder!!!
Kram Malin

annelie_ua / blomsterochbakverk 26 januari 2014 kl. 17:23  

Åh vilken underbar fyra - så vackra bilder! Vi har gråtit till samma bok ser jag, visst är den fantastisk!

fjord girl 26 januari 2014 kl. 18:00  

Hej Karin- vad frashed med citrus-jatte fint for vinter trist Januari...och blommorna, langtar after varen.
Ha en fin vacka
kram

Unknown 26 januari 2014 kl. 18:01  

men åh så kul att du är med på måndadens 4:a.

och din fyra är ju galet fin!!!
stora kram.
u.

Aina 26 januari 2014 kl. 18:23  

dette ser så friskt og godt ut Karin, flotte bilder

Petra / Popetotrora 26 januari 2014 kl. 22:12  

Vackra, härliga fyra! Den översta bilden på apelsinerna är ju bara för sin. Blev plötsligt väldigt sugen på färskpressat. :)

Lina 29 januari 2014 kl. 22:48  

Å! Dina bilder ! Blir knäsvag.

Nilla Tankebubblor 30 januari 2014 kl. 10:50  

Underbara bilder! Blodapelsiner är ju så goda! Härliga blommor där också. Ha det fint.

Polly (nice kind of blue) 31 januari 2014 kl. 14:56  

Mmmm, I love the citrus too!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP