söndag 20 oktober 2013

Paris


De senaste veckorna har jag ägnat en del tid att gå igenom mina bildmappar på datorn. Merparten av bilderna som finns där visar jag aldrig här på bloggen. När bloggen 79ideas förra veckan visade några av mina bilder från Paris insåg jag att det bara blev ett inlägg från Paris i våras. Det är ju liksom synd att bilderna bara ligger där på datorns hårddisk och skräpar. Det här får bli ett första av några inlägg med bilder från ett Paris i vårskrud.

Det syns på bilderna att våren var sen i Paris. Vi gick faktiskt runt och frös mycket trots att det var i slutet av april. Paris, liksom de flesta andra storstäder, upplevs bäst till fots. Bilderna i det här inlägget är fotade kring Seine och på de små öarna Île de la Cité och Île Saint-Louis. De två senare är två Paris-favoriter.

Snart finns en av mina bilder från Paris på en vägg när mig. Tillsammans med en annat efterlängtat print ska de få bli nya inslag på min tavelvägg. Det ska bli väldigt fint att njuta lite av Paris varje dag. Fler Parisbilder hittar ni i min Etsy-shop.

Önskar er alla en fin söndag!

***

I have spent some time going through the photo folders on mycomputer. Most of the pictures never make it to the blog. When the blog 79ideas shared some of my photos from Paris , I realized that I just got around to post a few of my Paris photos. Spring was really late in Paris this year. We walked around alot and was freezing most of the time (even if it was late April). The pictures in this post are from around the Seine and the small islands of Ile de la Cite and Ile Saint -Louis, which are two of my Paris favorites. This week I got one of the photos from my printing company and I'm going to frame it and put in on my wall. Looking forward to seeing some Paris at home everyday. More Paris pictures can be found in my Etsy shop.


Happy Sunday everyone!

7 kommentarer:

LissenTo 20 oktober 2013 kl. 10:50  

Det blir lätt att man sparar sina minnen i en mapp. Men att redigera och visa sina bilder är lite som att njuta en gång till av resa.Både du och vi!

Blir fint att ha ett reseminnen på väggen. Hoppas du får sälja många i Etsy-shopen.

Kram fina du
// Lissen

thecitygourmand 20 oktober 2013 kl. 13:16  

Beautiful photographs, dream-like!

Annelie 20 oktober 2013 kl. 13:51  

Så fint de skrivit om dina bilder. Roligt!! Stor kram

Petra / Popetotrora 20 oktober 2013 kl. 17:49  

Underbara vackra Paris... Åhh...!

Georgianna 21 oktober 2013 kl. 00:41  

Hello, dear Karin!

Oh, I LOVE your Paris photos! You know I see so many Paris images and not that many impress me. Yours are wonderful – I truly love your unique way of showing the city – soft, a little mysterious and beautiful. I hope you'll share more here!

xoxo

G

Nancy // and while we are here 21 oktober 2013 kl. 09:00  

I love the tenderness of these photos... they are beautiful!

annelie_ua / blomsterochbakverk 21 oktober 2013 kl. 11:12  

Åh vilka fantastiskt vackra bilder från Paris! Tack för att du bjöd oss på ännu mera och inte bara lät dessa skönheter ligga i mappen. Älskar bilden med blommorna. Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP