torsdag 18 april 2013

Fabriken - på mina väggar




Så har det hänt igen, det hinner nästan bli fredag innan jag hinner publicera mitt bidrag till Fabrikens torsdagstema. Idag får jag skylla på Dagmars Chocolate chunk brownies med havssalt & pistagenötter, som jag har ägnat kvällen åt att baka. Ni skulle känna den förföriska doften av choklad som sprider sig här i lägenheten. Nästan att jag hoppas att den sitter i väggarna framöver....

Apropå väggar (ledsen för den urtöntiga övergången!) - veckans torsdagtema är Fondvägg/På mina väggar. Hemma hos mig finns flera fondväggar som har skymtats då och då. Om jag själv hade fått välja hade det inte blivit några fondtapeter alls men när man flyttar in i en nyrenoverad lägenhet är det inte mycket att göra åt. Jag är i alla fall glad i att flertalet väggar är vita. Min tavelvägg har jag skrivit om förut och det roliga med den är att den ändrar uttryck efter säsong. Nyligen har jag t.ex. äntligen bytt ut det inramde porträttet (jag gillar ramen men usch så tråkig karln hade gått och blivit!) mot mer vårliga blomster. Det inramade fotot är mitt eget och finns här.

Nu är det dags att breda chokladfudge på kakan men jag återkommer med inlägg under helgen. Jag har massor av bilder att dela med mig av om bara tiden räcker till. :-) Trevlig fredag!

Läs mer om vad olika bloggare har på väggen inne på Inspirationsfabriken.

***

Another photo of my picture wall - I've made a few changes recently so it looks a bit more spring like. I have neglected my blog recently but hope to be back posting more often now. I have many photos to share! Happy Friday!

5 kommentarer:

Anna/Rackarungar 18 april 2013 kl. 22:55  

Om jag ser fram emot fler bilder? Ja.
Om jag blir sugen på choklad? Ja. Ja. Ja.
Om jag älskar pistage? Ja.
Om jag redan bakat hela dagen och misslyckats? Ja.
Igen? Ja.
Om jag ändå blir sugen på att ge mig på det igen. Ja.

Om jag är för trött. Ja (somnar nästan sittande med öärat mot tangentbordet nu).
Om jag gillar 100% av ALLA din inlägg. Ja

Och så Paris. Lova att fota massor. Jag har sån Parisabstinens. Japp NY bokat. :))

beautifully, suddenly 19 april 2013 kl. 01:17  

Oh, I LOVE it! I wish I could style things like this. I spend so much time agonising over it that I just end up with blank walls! =)

Have a lovely weekend.

Trädgårdsflow/Garden Flow 19 april 2013 kl. 08:17  

vilken underbar tavelvägg! Och mmm så gott det du bakar låter....

Tid, tid, tid. Tänk om man kunde köpa lite av den varan på burk :-) Största bristvaran känns det som.

Önskar dig en finfin helg!

Kram
Charlotte

Petra / Popetotrora 19 april 2013 kl. 09:15  

Jag fattar inte hur ni lyckas... att få en tavelvägg att se sådär spontan och tjusig ut. Som att man liksom inte ansträngt sig alls men ändå hur snyggt som helst. Lite asymetriskt och spontant liksom.

Jag försöker och försöker men det ser bara rörigt ut för mig.

Ja ja... ha en fin fredag och helg, Karin!

Katy Noelle 25 april 2013 kl. 16:51  

I LOVE your photo wall - pretty, soothing and, it seems, inspirational, too!

I'm so frustrated... I just barely keep up with cleaning the house. I want to get to the fun decorating part more often!!! It's alright, though. I just have too many good things going on! =/ =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP