torsdag 17 januari 2013

Fabriken - krispigt vintervitt



Krispigt vintervitt. Ett lika roligt som utmanande tema. Vitt ät basen som inte alltid så enkelt att få till. Åtminstone inte på bild mitt i vintern.

Just nu finns det nog inte krispigare än tulpaner. Jag tycker inte det finns mycket som slår känslan när man
packar upp en härlig bunt fräscha tulpaner från blomsteraffären.

Citat i inredningssammanhang kanske känns lite passé 2013 men jag har kvar mitt egenstämplade "be yourself, everyone else is already taken" ändå. Själv uttrycket är liksom ständigt aktuellt och det är värt att påminna sig själv om det nu och då.

Fler krispigt vintervita bidrag finns idag inne på Fabriken. Önskar er alla en härlig vinterdag! 

***

Some winter white pictures from my home. Have a beautiful day!


14 kommentarer:

CreandoPhoto 17 januari 2013 kl. 08:26  

Jag tycker att du lyckas fint med det krispiga! Det blir nog något tulpanaktigt också hos mig, men i annan form kanske...

Snyggt jobbat!
Kramar

Petra / Popetotrora 17 januari 2013 kl. 08:47  

Fint! Kloka citat som det där behöver man alltid påminnas om. :)

Johanna / Fru form o fix 17 januari 2013 kl. 09:10  

Krispiga tulpaner hos mig också idag ;-) Och jag tycker fortfarande om ord i inredning, bara det är på rätt sätt.

Nilla 17 januari 2013 kl. 10:57  

Det är så fint med tulpaner!

Malin på pastill.nu 17 januari 2013 kl. 11:02  

Vilka vackra foton! tycker du lyckats jättebra med temat!

annelie_ua 17 januari 2013 kl. 14:06  

Jättefin tolkning! Härligt krispigt med ett budskap.

Fröken Fräken 17 januari 2013 kl. 18:51  

Jag har så mycket krispigt vintervitt utanför dörren att det känns som att man längtar efter murrigt svart istället :-) 18 minus är väl ungefär 40 grader för kallt...

Lina 17 januari 2013 kl. 19:06  

Tulpaner ja. Som jag saknat dem. Missade totalt tulpanens dag och översköljs av finbilder varje dag. Imorgon får det bli blomsteraffär tror jag. Krispigare får man leta efter. Fina bilder!

annixen. 17 januari 2013 kl. 21:42  

Kan man hitta krispigare tulpaner än de du hittar, verkligen fina!!

Oj, nu såg jag att Lina också skrivit det :)

Unknown 17 januari 2013 kl. 22:41  

Hahaha, detta ordet krispigt.
Men tulpaner är ju faktiskt krispiga.
De gnisslar så där härligt krispigt när man gniter dem mot varandra. ;)

Tack för din fina hälsning.
STOR KRAM
ulrika

Och trevlig helg till dig oxå. x

Linda 18 januari 2013 kl. 08:43  

Vackert!

Kristina - ingen vanlig dag 18 januari 2013 kl. 12:03  

Så fint! Och nej, det finns väl inget bättre än tulpaner i dessa tider. Men nu märks det att ljuset kommer snabbare och snabbare för var morgon - så härligt!

Trevlig fredag och kram.

Anna/Rackarungar 18 januari 2013 kl. 19:22  

Okej, Låt oss komma överens.

Kloka citat går aldrig ur tiden. Detta är ett av mina favoriter.

Fröken Foto 23 januari 2013 kl. 08:56  

Vackert!!!
Speciellt bra var ju texten... klockren!

kram kram Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP