söndag 30 oktober 2011

Mood board in October

20111030_blogg1


Oktobers näst sista dag, regnet öser ner. Sammantaget en ganska fin höstmånad ändå. Sista helgen i månaden blir det en månadsbild här på bloggen. Oktobers bild är lite som månaden har varit, lite solig och med härliga höstfärger. Jag misstänker att det blir en betydligt brunare färgskala redan om en månad.

Vill du vara med på min utmaning? Varje månad skapar vi en "mood-board" med det som natur och trädgård har att erbjuda. Du väljer själv hur du arrangerar och fotograferar (du ser flera exempel i det här inlägget men det är helt upp till dig vad du vill skapa!). Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg. 


20111030_blogg2 20111030_blogg3 

Jag kunde inte låta bli att återanvända lite av det jag fotat. Jag blandade upp frukt, blad och fina pumpor (mer Halloween-stämning än så blir det inte hos mig)...ha en fin söndag!

20111030_blogg5 20111030_blogg4

The last days of October and the rain pours down. But overall it has been a pretty nice autumn month anyway. From today and the last weekend every month I will be publishing a monthly picture here on the blog. October's picture is a bit like this month has been, a little sunny and with lots of beautiful fall colors. I suspect that there will be a much darker (browner) color scheme already in a month. 

Do you want join me on my challenge? Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. You choose how to arrange and photograph (you can see several examples of this post but it is entirely up to you what you want to create!). Leave a comment on this post so I link back your blog. 

We participate in monthly photo: Karin A photography, Bitz n picez, Camillas foto, En mammas dag - Weronica, LissenTo, Lottas trädgård, Fotografia, Ai loves, Vid vätterns strand, Anjas Hill, Trädgården på höjden, Timjan & Akleja, Moas Lovely Things.

35 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and Weekends 30 oktober 2011 kl. 10:57  

Så fint! Jag har helt missat din utmaning, men man blir ju helt klart sugen när man ser dina vackra bilder.

Weronica - Living by W/Days and Weekends 30 oktober 2011 kl. 11:04  

Aha - är det första utmaningsbilden denna gång? Hjärnan börjar arbeta - en himla kul utmaning - nästan för kul för att avstå tror jag ;)

Camilla Alvén 30 oktober 2011 kl. 11:45  

Hej Karin!
Nu ligger min "mood-board" uppe och jag har länkat till dig ifall fler blir sugna på att hänga på.
Ha det bra
Kram

Monika 30 oktober 2011 kl. 12:13  

I am loving romantic photographs and the fruits of the earth;) fantastic!

ally 30 oktober 2011 kl. 12:32  

Karin - these photos are beautiful and I love the idea
Will try and join you next month
xx

Marina 30 oktober 2011 kl. 13:28  

Jättefint! Känns varmt och soligt inom mig när jag ser vad du samlat i hop. Jag tycker att hösten varit kanonfin såhär långt.

Kram!

Weronica - Living by W/Days and Weekends 30 oktober 2011 kl. 14:04  

Nu ligger mitt bidrag uppe. Tack för en inspirerande utmaning som fick mig att vara kreativ denna söndag!

Karin Wijk 30 oktober 2011 kl. 14:53  

Vilken rolig grej! Sitter lite fast inne just nu...men om jag hinner ut innan det mörknar så kanske jag kan bidra med något...eller haka på nästa månad. Väldigt snygga bilder du skapat med det du hittat :-) / Kram

LissenTo 30 oktober 2011 kl. 15:45  

Åh så vackert, med allt det fina från trädgård och natur. Lönnens gula blad lyser fullkomligen.

Nu finns mitt bidrag uppe, med länkning och allt.

Ha en fin start på veckan.
//Kram Lissen

Ninni 30 oktober 2011 kl. 17:24  

Du har hittat så mycket fint och dessutom en otroligt snygg bakgrund.
Jag har också samlat ihop lite jag hittade igår...nästa gång ska jag vara bättre förberedd ;)
Må så gott!
Kram Ninni

Lotta 8`) 30 oktober 2011 kl. 19:01  

Härligt collage Karin! Roligt att du oxå visar ur olika vinklar, ibland vill ju inte ljuset vara med när man fotar uppifrån.

Nu har jag lagt ut en moodboard på min blogg - återigen - himla kul ide!

Grattis till din jättefina skörd av citroner! De som är så färska, håller sig väl länge i kylen? Eller så torkar du och har till Te, gott när det är förkylningstider. Var hittade du ett riktigt citronträd? Har bara sett jätte-jättedyra - fast de kanske kostar mer än de små citrusträden som inte är riktiga citroner. Hade du dem inne i vintras? Mitt lilla står i tvättstugan - svalt och hyfsat ljust.
Ha det allra bäst, kram ♥

Anonym 30 oktober 2011 kl. 19:22  

Underbara och färgglada bilder! Så kul att få lite inspiration :)

Ha en fin söndagskväll!
Kram Moa

Ai 30 oktober 2011 kl. 19:24  

Love your photography and you have inspired me, thank you!
http://ailovesthis.blogspot.com/2011/10/sunny-california.html

Lotta 30 oktober 2011 kl. 19:35  

Åhh vilken trevlig blogg du har och vad kul med månadsutmaningen synd att jag upptäckte den så sent för nu är det redan mörkt ute. Jag får satsa på nästa månad.

FO - 2 30 oktober 2011 kl. 20:02  

Fine og fargerike høstgleder.
Vakkert fotografert.
Som godis for øynene...
Du er virkelig kreativ!

God søndagskveld!

Trädgården på Höjden... 30 oktober 2011 kl. 21:12  

Vad lycklig jag blir av att titta på dina vackra bilder. Och vilken bra idé med mood board. Du gav mig en hel massa ny fotoinspiration.

Jag vill absolut hitta tillbaka till din fina blogg och lägger till mig som en av dina följare BUMS!

Hälsar Åsa

Lottas Fotografi 30 oktober 2011 kl. 22:01  

Din utmaning är en så bra ide!
Jag vill ockå vara med, men får hoppa på nästa månad. Själv har jag höstlov med mina killar. Hade jag tänkt till hade de ju kunnat hjälpa mig leta saker i trädgård och natur! De älskar pinnar och stenar! Vi antar utmaningen till nästa månad! ;)
Du kan väl skriva en liten påminnelse på din blogg några dagar innan!?
Kram Lotta

Anonym 30 oktober 2011 kl. 22:46  

Jättefint, det fångar verkligen hösten! Och vad finurligt du fått in din "tag" på lövet, riktigt snyggt! Jag är gärna med om jag hinner, får försöka hänga på nästa månad. Håller med om att en påminnelse vore bra... ;)

Kram!

Yvonne - Frl. Klein 31 oktober 2011 kl. 14:32  

Liebe Karin,
das sind wunderschön herbstliche Bilder!
Liebe Grüße
Yvonne

AnnCharlotte 31 oktober 2011 kl. 14:45  

Hej.
Såg Lotta 8s moodboard och blev själv sugen på att hänga på...
Det är kul att ha lite utmaningar, speciellt nu under den mörkare årstiden....
Ha det bra :)

Lotta 31 oktober 2011 kl. 17:22  

Nu har jag laddat upp min första månadsbild och det var så himla kul att göra den! Ha en bra kväll.

Anjas Hill 31 oktober 2011 kl. 17:57  

Fantastiska bilder så som dina brukar vara!
Ett roligt initiativ och lagom med en gång i månaden.
Nytt för mig är också 'mood board'.

/Anja

Trädgårdsflow/Garden Flow 31 oktober 2011 kl. 20:18  

Vilken strålande fin idé med en månads - mood board. Fritt fram för inspiration där.....

Hoppar på nästa månad då jag såg detta lite för sent. Dina bilder är magiskt vackra!!!

Ha en fin vecka!
/Charlotte

Trädgården på Höjden... 31 oktober 2011 kl. 20:51  

Hej igen!

Nu har jag lagt upp mitt bidrag till månadens mood board. Himla kul det här!!!

Hälsar Åsa

Emma 1 november 2011 kl. 13:06  

Tjuisg! :)

Lotta 1 november 2011 kl. 20:43  

Vilken rolig idé. Det inspirerade mig också, jag får hålla utkik till nästa månad.
Ha det fint.

Karin A 1 november 2011 kl. 21:51  

Tack alla för era fina kommentarer och vad kul att så många vill delta. Det är bara att hoppa på nästa månad om ni missade denna.

Några dagar innan det är dags kommer det en liten påminnelse här på bloggen!

Anonym 1 november 2011 kl. 22:16  

Hej! Nu har jag också gjort en liten moodboard!

Kram

Jackie 2 november 2011 kl. 18:32  

Id like to participate, Karin, this is gorgeous, but my blog is in Spanish. Meybe you can link my Flickr stream instead?

Mi blog:
http:/casienserio.blogspot.com

Mi Flickr:
http://www.flickr.com/photos/casienserio

Thanks

Jackie 2 november 2011 kl. 22:55  

I'd like*
Maybe*

(sorry) :S

Moa 3 november 2011 kl. 12:11  

Nu äntligen fick jag in en bild.. väääldigt sent men bättre än ingen.. kram Monica..

Lisbeth Williams 3 november 2011 kl. 21:40  

Härlig idé. Hänger gärna på nästa månad. /Lisbeth

Tusenfröjd 4 november 2011 kl. 19:48  

Det är sååå vackra höstfärger! Ljuvligt!
Ha en fin helg / Liv

Laila 7 november 2011 kl. 01:05  

Vilken skattkista naturen är... Njuter av dina skatter ♥

Sophia Callmer 7 november 2011 kl. 14:41  

Rolig och fin idé, hänger gärna på!
/Sophia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP