onsdag 21 september 2011

Första filmen framkallad.

CNV000023_web

Någon där ute kanske minns den fina gåvan jag fick av Kristina i somras!? Nu har jag framkallat första rullen film (som jag också fick med kameran) och det var med stor spänning jag kikade på bilderna på datorn igår. Eftersom jag inte visste att filmen var svartvit (eller jag hade i alla fall glömt det) blev jag extra överraskad. Som förväntat fanns det en del misslyckade bilder men också några jag tycker om. Kameran är laddad med film igen för det är kul att fota analogt!

CNV000032-webb

Maybe some rememebers the camera that was given to me from my blogfriend Kristina!? Yesterday I got home the first roll of film. I had no idea (or at least I had forgotten) that the film was black and white, which surprised me alot. As expected there were a few pictures, which didn't turned out as I had expected but there are also some that I like. I bought some new film, it's fun to photograph with film.

CNV000038-web

9 kommentarer:

Lotta 8`) 21 september 2011 kl. 20:11  

Åh.. häftigt Karin! Bilderna är jättefina och jag gillar ju svartvita foton så det blir mycket *gilla* från mig :)
Nästan så jag blir lite sugen jag med - får gå på kurs hos dig :)

Gillar också dina äpplebilder med lilla hjärtat!

Hoppas du har det gott, kramar ♥

Mariette 21 september 2011 kl. 20:46  

Åh, den typen av poetiska bilder som tilltalar mig så mycket. Träffar i hjärtat, underbart vackert!

Kram Mariette

Att vara någons fru 22 september 2011 kl. 08:04  

Meeeeen så vackert!!!

a-k 22 september 2011 kl. 17:29  

Spännande Karin! Har själv ett gäng med gamla analoger här hemma, men de tjänar bara som rekvisita och dekor, än så länge iallafall.

annixen. 23 september 2011 kl. 15:42  

Vilka underbar, underbara bilder du tar! De tappra bilderna nedan är ju fantastiska!

Georgianna 24 september 2011 kl. 07:44  

Well, WOW, Karin, is all I can say. I love each of these images. That web and the evergreen branches are turned in to some mysterious undersea world. And film, yes, it's great. That's all I had to shoot with for most of my life so I do love it.

Look forward to your next roll of film!! Have a wonderful weekend.

xo

Yvonne - Frl. Klein 25 september 2011 kl. 17:45  

Liebe Karin,
ich liebe Deine Fotos! Vorallem das mit dem Spinnennetz finde ich wunderschön!
Liebe Grüße,
Yvonne

Lotta ♥ ohlovely.se 28 september 2011 kl. 10:28  

Vilka otroligt vackra bilder! Åh, nu saknar jag min analoga kamera. :)

Tänker på när man framkallade allt själv... stod i ett mörkerrummet på skolan och väntade med spänning på resultatet. Good times!

Kram från Lotta

Karin Wijk 12 oktober 2011 kl. 10:12  

Wow! Vilka bilder! Det är något magiskt över analoga bilder. Jag har inget att skylla på, måste skaffa en analog och prova jag med. Har faktiskt alla mörkrumsprylar hemma (min förra födelsedagspresent). tack för inspirationen. / Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP