onsdag 10 augusti 2011

Still - the art of living

20110810_blogg1

Jag har äran att få vara med i en minst sagt fin bok. Still the art of living. I boken finns bilder av fotografer som jag har beundrat länge och bilder av fotografer jag skulle ha beundrat länge om jag bara hade känt till dem. Mitt bland alla dessa spännande, fantasieggande, roliga, rofyllda, vackra, livsbejakande bilder återfinner man två bilder av undertecknad. Helt sjukt. Kul. Och som jag känner mig privilegierad.

I boken medverkar fler än 100 kvinnliga fotografer från världen över. Det Female photographers of Etsy (en grupp bestående av kvinnliga fotografer där den gemensamma nämnaren är att alla säljer sina bilder på Etsy) som står bakom boken. Det sammanhållande temat för boken är att se det vackra i vardagen och uppskatta och uppmärksamma sådant som vi kanske annars inte lägger märke till. Nedan några bilder som jag fotade ur boken. De gör den naturligtvis inte rättvis. Du kan provbläddra i boken och blir du sugen på att köpa dig ett eget exemplar gör du det här.

20110810_blogg2
20110810_blogg3
20110810_blogg4
20110810_blogg5
20110810_blogg6

En av bilderna är min. Ni kan väl gissa vilken!? ;)

***

I have the honor to be part of a very fine book. Still the art of living. In the book there are pictures by photographers that I have admired a long time, and pictures by photographers that I would have admired a long time if only I had known about them. Amongst all these exciting, imaginative, fun, peaceful, beautiful images you can find two of my photos. Hard to believe. Fun. And I do feel privileged.


The book showcases photographs from more than 100 female photographers. The members of the group Female photographers of Etsy range from self-taught photographers to professionals. They all have in common that they sell photographs on
Etsy. The theme for the book is to see the great beauty that exists in everyday moments and to appreciate and acknowledge things that we might not notice otherwise. Above you can see a few photographs from he book but they don't make the book justice. You can preview the book and buy yourself a copy here. Can you guess which one of the pics above (in the book) that is mine?

13 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 10 augusti 2011 kl. 17:39  

Liebe Karin,
das ist ja ein super Buchtipp!
Das Buch sieht sehr schön und interessant aus, ich schau gleich mal bei Etsy vorbei! Danke!
Liebe Grüße,
Yvonne

Millas hem 10 augusti 2011 kl. 17:43  

Förstår att du är stolt! Ljuvlig bild!

Kram Camilla

Laila 10 augusti 2011 kl. 17:53  

Men va kul! Ett jätte grattis till dig! ♥

Lotta MayaLee Photography 10 augusti 2011 kl. 18:30  

Grattis! Jag vet hur det känns!:-) Jag var med i den första boken "She's a rainbow". Skulle jättegärna varit med i den här också men tiden räckte inte till helt enkelt...
Jättefina bilder du har med Karin!
Kram!

Solveig Holstein 10 augusti 2011 kl. 21:59  

Grattis! Förstår att du känner dig stolt och glad! Hur går det med bröllopsbilderna? Kram

Moa 10 augusti 2011 kl. 23:32  

Grattis, så roligt! Boken ser väldigt fin ut. Jag gissar att cykelbilden är din :)

Ha en bra torsdag!
Kram Moa

Georgianna 11 augusti 2011 kl. 07:36  

Congratulations, Karin! So well deserved. It's a beautiful, wonderful publication and your work is a shining example of the best of what's inside. Yay!!!

xoxo – g

Anonym 11 augusti 2011 kl. 10:31  

Grattis, vad häftigt! Inte förvånad egentligen, du är ju sjukt duktig. Men jag kan tänka mig hur stort det måste kännas! Tänkte direkt när jag såg cykeln att det måste vara din bild... :-)

Kram!

Karins fotoblogg 12 augusti 2011 kl. 19:25  

Japp, jag gissar också på cykelbilden! :) MEN SÅ COOLT att vara med i en bok! GRATTIS! Å, den boken vill jag ha!

Kram, kram(fr hon som ska fota bröllop imorrn... blir ju nyfiken på bröllopsbilderna Solveig nämner!)

LissenTo 13 augusti 2011 kl. 19:33  

Tänkte direkt cykelbilden :-). Förstår att det måste vara helt makalöst fantastiskt att vara med i boken.

Och så gillar jag det där med att fånga det fina i vardagen.

Kram Lissen

Ninni 13 augusti 2011 kl. 21:29  

Grattis! Vad roligt Karin! Inte alls förvånande så duktig som du är. Nu ska jag kika lite i boken...jag såg direkt cykelbilden;)
Kram NInni

Annelie 15 augusti 2011 kl. 11:15  

Åh vilken ära att få vara med i den! Den ska jag genast kolla in lite närmare, verkar ju hur fin som helst!

Affluenza 21 augusti 2011 kl. 08:22  

Grattis, vad roligt! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP