tisdag 22 mars 2011

Konst?

 20110322_blogg3
20110322_blogg1
20110322_blogg2


Konst. Det är lätt att tänka på tavlor, bilder, målningar, fotografier (ja inte minst det!)...men konst är ju så mycket mer. Konst kan vara allt. Engelskans art kommer förresten från latinets ars - att arrangera. Vad kan inte arrangeras? Hemma hos mig arrangeras en hel del saker medan andra har en tendens att hamna på hög utan att det händer något med dem. Tavlorna, som ska upp på väggen, är en sådan sak. Jag gillar tavlor men tycker det är otroligt svårt att bestämma vad jag vill ha och framför allt hur jag vill ha det. Hur ser det ut hos dig? Tomma väggar eller är de fyllda av konst (i någon form)? Och vad är konst för dig? Fler inlägg på temat konts finns på hos Fabriken.

Art. It's easy to think about paintings, pictures, photographs...but art is so much more. Art can be almost anything. Ars (Latin) means to arrange. And what can not be arranged? I love to arrange but when it comes to certain things, like the art, I don't know where to start. What is art for you?

11 kommentarer:

Maria 22 mars 2011 kl. 08:15  

Fina bilder!
Och frågan VAd är konst? den har nog inga rätta svar...

LissenTo 22 mars 2011 kl. 08:16  

Här ligger också en del tavlor och väntar. Men tycker om hyllor, där jag kan variera, det jag gillar.

Är inne på samma tanke, att allt kan vara konst.

Så vackra bilder du tagit :-)

Må så gott. // Kram Lissen

Moa 22 mars 2011 kl. 10:25  

Vilka snygga arrangemang! Jag håller med dig om att det är knepigt att definiera vad konst är... Jag kan också pendla mellan att vilja ha helt tomma väggar och att vilja fylla dem med vackra saker, just nu har vi ganska mycket fotografier uppe runtom i lägenheten, men jag längtar tills vi bor större så att man kan ha vissa tomma ytor och ändå ha plats för favoritbilderna :)

Ha en toppentisdag!
Kram Moa

enannanhelena 22 mars 2011 kl. 11:16  

Du har så rätt, ett stilleben kan verkligen framstå som det vackraste konstverk! Det är ju dessutom föränderligt och det gillar jag. Visst finns det en hel del även på väggarna här hemma, men bäst tycker jag om det som följer med, är i rörelse. Vilket betyder att mycket står längs golvet och arrangerat på bänkar & byråer.
Tack för vackra, inspirerande, arrangerade :) bilder! Gillar särskilt ditt lilla origamialster - ett vackert viket notblad!
/helena

kristina - ingen vanlig dag 22 mars 2011 kl. 13:07  

Kul att det ursprungligen kommer från arrangera. Inser ju att nu att jag skapar konst mest hela tiden då! ;)

Fina stilleben du visar.
kram / kristina

Magnolia Handspun 22 mars 2011 kl. 13:20  

Jag gillar dina bilder...det ar som at titta i et interior magazine,maybe... Martha Stewart.
Art is in the eye of the beholder...no?

Annelie Johnsson 22 mars 2011 kl. 16:36  

Hej!
Tack för gratulationerna, det känns fantastiskt att få vara med om detta underbara ännu en gång!!
Kram!

La Burbuja Rosa 24 mars 2011 kl. 11:58  

wow wow wow love these vintage mood! Great captures as always!

Sang Tao - Judith 24 mars 2011 kl. 20:49  

Hei! Har en liten ting til deg inne hos meg:)Flotte bilder!

Karins fotoblogg 26 mars 2011 kl. 16:35  

Tja, det är alldeles för tomt egentligen. Med tanke på vilket intresse man har ;)Men jag tycker som du, det är svårt och det känns så definitivt när man börjar spika i väggen...

Dina bilder här i inlägget är sannerligen konst! Mycket snyggt tycker jag. Hur går det förresten med ditt och vännens projekt, har dina biler kommit upp i köket?

Hoppas du har en skön helg och att solen skiner på dig!

kram, kram!

Ninni 27 mars 2011 kl. 11:47  

Med tanke på att det är mindre än ett år sedan vi flyttade in på riktigt så har vi hunnit få upp ganska mycket på väggarna. På en vägg i köket har vi foton(mest mina),målningar och lite annat pynt som har anknytning till mat och dryck. Men vissa ställen är svåra och där är det fortfarande tomt. Så det står inramade foton och tryck lite varstans :) Man vill ju inte spika i väggarna förrän man är riktigt säker.
Jag tänker nog inte riktigt på vad som är konst eller inte utan plockar fram eller hänger upp sånt som jag tycker om. Det kan vara allt från barnteckningar och foton till målningar. Eller bruksföremål som jag köpt för att de är fina hantverk.
Ja Karin, vi har bytt stad. Vi har flyttat från lilla Sandviken till den lite större staden Gävle. De ligger ju så nära varandra så vi har ju varit här mycket tidigare också. Men jag har aldrig haft tid att upptäcka den på riktigt förrän nu. Det är kul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP