torsdag 6 januari 2011

Mer Berlin

Ständigt i förändring och med många olika delar att upptäcka. Berlin kan beskrivas på många sätt och ges många attribut. När jag kom hem sa jag att det kändes som jag hade besökt flera städer på en och samma resa. Och särskilt konstigt är inte det med tanke på stadens (delade) historia.

Precis som med många andra storstäder kan listan göras lång över vad som "måste" ses. Visst besökte vi några av dessa platser och ställen men vi ägnade minst lika mycket tid till att bara strosa omkring. På söndagen (loppisdag i Berlin!) begav vi oss till Flohmarkt am Mauerpark, som visade sig vara en gigantisk marknad med gammalt och nytt i en salig blandning. Prenzlauer Berg, där Mauerpark ligger, har under senare år gått och blivit riktigt trendigt. Här några bilder...











A few more pics from Berlin. We spent a lot of the time there just wandering around and visiting different parts of the city. When I was back in Sweden I felt that I had visited more than just one city. Considering the history of the city I guess that's not a strange feeling. One day we headed over to visit Flohmarkt am Mauerpark, which is an enormous market with a mix of new and old things.

13 kommentarer:

Anjas Hill 6 januari 2011 kl. 13:30  

Lockande reklam för Berlin!/Anja

LindaLunda 6 januari 2011 kl. 13:58  

Men ÅHHHhh vilka härliga blomsterhus!!!!!
De är ju helt fantastiska!

Solveig 6 januari 2011 kl. 16:13  

Berlin har aldrig lockat mig - men nu tror jag att jag skulle vilja resa dit! Härliga blomstermålningar på husen!! Du är så duktig på att fånga detaljer! Nu skall jag snart ut i snöovädret för att gratta en vän som fyller år. Tur det, jag har inte varit utanför dörren på flera dagar...Kram ha det gott vi hörs snart!

Ninni 6 januari 2011 kl. 22:11  

Vad sugen jag blir på att åka dit igen när jag ser dina fina bilder...kanske längre fram i vår;)
Må så gott!
Kram Ninni

Karin Wijk 6 januari 2011 kl. 22:22  

Wow, vilka läckra bilder. Gillar färgerna och alla detaljer du fångat så snyggt! Önskar dig ett riktigt bra nytt 2011! / Kram

maybe*mej 7 januari 2011 kl. 14:12  

vilka fina foton du tar. Älskar den softa stilen på många foton. Passar på att adda dig på flickr också. Vintage love setet är helt underbart fint.

Anonym 7 januari 2011 kl. 23:14  

Du borde ju göra en reklambroschyr! :) Vilka häftiga husmålningar. Jag var i Berlin för många år sen, vore kul att återvända snart.

Kram

La Burbuja Rosa 8 januari 2011 kl. 01:14  

great captures as ever!Love them!

Georgianna 8 januari 2011 kl. 08:17  

I just think these are brilliant, Karin! What a fascinating place and you've really captured so many of the different aspects of the city.

Thank you so much for your comment about my Somerset Life article!! I don't imagine the magazine is available in Sweden but it may be available in digital form soon. I'm not sure if I can reproduce the whole thing on my blog but I'll check.

Meanwhile, I hope you are enjoying the snow and staying cozy.

Have a great weekend!!

xo – g

Camilla Alvén 8 januari 2011 kl. 12:16  

Härliga bilder som får mig att längta till Berlin som är en fantastisk stad att besöka.
Ha det bra
Kram

Martin 8 januari 2011 kl. 20:04  

Fina bilder!

gunnelsvensson 13 januari 2011 kl. 16:45  

Hej Karin!
Sitter och läser och tittar på dina fina bilder i din blogg. Och kom till denna post om Berlin! Visst är det en underbar stad?
Och så såg jag de fina stolarna igen, och kom på att vi ju "pratat" om det på flickr :-)
Kan inte låta bli att skicka med en länk till min blogpost om Berlin för 3 år sedan.
http://gunnelsvensson.blogspot.com/2007/11/berlin.html
Hälsningar Gunnel

FO - 2 13 januari 2011 kl. 20:41  

Du vekker reiselysten min.
Fantastiske bilder!!!

Elsker veggen med solsikkene.
Veldig fint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP