måndag 11 oktober 2010



Höstfärgernas tid är nu. Träden - och marken för den delen - färgas i gult och rött. Men idag var en trist dag. På väg till jobbet passerade jag i vanlig ordning några härliga träd (bladen på bild 2) men på vägen hem fanns de inte längre kvar på den plats där de länge stått. Marken var täckt med deras blad medan träden låg i hög och väntade på att forslas bort. Det finns säkert en anledning till att det togs bort men en sak är säker - jag saknar dem redan. Nu tänker ni säkert att jag är knäpp men faktum är att träden i min närhet blir som vänner. Vi hejar liksom på varandra när vi ses och träden i alla dess olika skepnader ger så mycket glädje året om, från första knopp om våren till sista bladet på marken om hösten.

It's time for autumn colours. The trees - and the ground for that matter - is coloured in yellow and red. But today was a sad day. On my way to work I passed as usual, some trees (the leaves in the second pic) but on my way home they were no longer there. The ground was covered with their leaves, while the trees were waiting to be taken away. There are certainly a reason why they were taken down, but one thing is certain - I miss them already. Maybe you think I'm crazy but the trees around me are like my friends. We almost say hello to each other when we meet and the trees give so much joy throughout the year, from the first buds of spring to the last leaf on the ground in the fall.

14 kommentarer:

Georgianna 12 oktober 2010 kl. 07:45  

Hi Karin! Lovely autumn photos but I'm so sorry you had this sad experience with the trees. I would have felt just awful. I am the same as you are about trees – they are very special and I love all of them in our area. I hope the rest of your week is happier and you enjoy some lovely autumn days. xo – g

Anjas Hill 12 oktober 2010 kl. 09:46  

Läckert Karin!/Anja

Camilla Alvén 12 oktober 2010 kl. 11:51  

Jag förstår dig precis, utan träd är det ganska tråkigt!
Härliga höstbilder som det sprakar om.
Ha det bra
Kram

Anonym 12 oktober 2010 kl. 16:52  

Åh vad synd på de vackra träden! Man får hoppas att något annat ska planteras istället! Mycket vackra färger på vackra bilder!

Kramar

♡Johanna♡ 12 oktober 2010 kl. 16:57  

Löven är så vackra i denna årstid, jag gillar höstens alla fina färger.

Kram Johanna

Photos by Storm 12 oktober 2010 kl. 17:58  

Visst är det härligt att följa träden under året. Lönnarna är min favorit. Ha det bra/Kram

Solveig 12 oktober 2010 kl. 20:01  

Höstens färger är fantastiska! Tänk att du kan få ett litet löv att bli så vackert på bild! Härligt att du 'hejar på träden', inte knäppt alls (bara lite..;)) jag tycker du är underbar! Kram

Moa 12 oktober 2010 kl. 20:14  

Underbara höstbilder Karin! Visst är det irriterande när ett fotomotiv försvinner sådär... Jag är så glad att det är så mycket höstlöv just nu, det prasslar och rasslar var man än går :)

Ha en toppenvecka!

Kram/Moa

Ninni 12 oktober 2010 kl. 20:45  

Vilken tur att du hann fånga dem på några bilder ändå. Vi är nog flera som känner som du ang. träd.
Jag håller tummarna för att jag ska hinna foto allén i min närmsta park på dagtid innan löven faller helt.
Tack för färginjektionen i föregående inlägg. Den behövs. Fantastiska bilder också.
Kram Ninni

Karin Wijk 13 oktober 2010 kl. 11:53  

Känner igen mig i din beskrivning av ditt förhållandet till träd. De blir verkligen som gamla goda vänner som man följer under årets växlingar. Har precis gjort ett inlägg om våra kära almar - som tyvärr blivit sjuka :-(
Underbart ljus i dina färgsprakande löv-bilder! / Kram

Espresso 14 oktober 2010 kl. 15:45  

Great photos :)
Super colors.

Glädjekällans Trädgårdsblogg 15 oktober 2010 kl. 18:49  

Härligt läckra bilder. Karameller!
Trevlig helg
Birgitta

Lotta MayaLee Photography 16 oktober 2010 kl. 10:38  

Riktigt härliga höstbilder! En underbar årstid, men den känns alldeles för kort tycker jag :-)
Ha en trevlig helg!

Lilla huset på prärien 17 oktober 2010 kl. 07:16  

Åh vad fint skrivet Karin! Jag håller med dig om träden. Just för tillfället kommer jag inte ut så mycket men jag vet när Rocco var mindre och jag var ute mycket med honom - det var så härligt att följa utvecklingen! Vackra bilder som alltid!

Njut av söndagen!

Kram Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP