tisdag 14 september 2010

Små mirakel

Klicka på bilden för att se den i färg.


De senaste dagarna har jag ägnat kvällarna åt att redigera bilder från en fotosession med en tre veckor gammal flicka. Ni som kikar in här ibland kanske minns de här bilderna. Det dröjde inte många dagar efter den fotograferingen innan lilla L kom till världen. Det låter kanske som en klyscha men varje liten nyfödd är verkligen ett mirakel och att få chansen att fotografera nyfödda är fantastiskt. De växer så snabbt men genom att fotografera redan någon av de första veckorna efter födseln får man bilder som gör att man minns hur små och rara de en gång var. Det här är en liten sneak-peak - jag har massor av fler bilder som väntar och kanske kommer de här så småningom. Ha en fin vecka!

I've spent the last couple of evenings to edit images from a photo session I did recently with a three-week-old girl . Those of you who visit my blog every now and then might remember these pictures. Just a few days after the shooting little L was born. It may sound like a cliché but every little newborn is really a miracle and to get the chance to photograph a newborn is always fantastic. They grow so quickly, but the pictures (you get from photographing one of the first weeks after birth) make you remember how small and sweet they once were. This is a little sneak-peak - I have many more pictures waiting and maybe they will be posted here eventually. Have a wonderful week!

14 kommentarer:

Hem och Lycka 14 september 2010 kl. 18:21  

Söööt fossing! Var kul och en smula oväntat ;-) att ses häromdagen. Synd att vi skulle iväg, annars hade du självklart fått lite fika :-)

kram Mia

Solveigh 14 september 2010 kl. 19:04  

Det är ett mirakel!! Kul med den klickbara bilden i färg. Ser fram emot dom andra bilderna, det är ju alltid en utmaning att fotografera så små bebisar, det skall bli kul att se hur du har "löst" ;) det! Kram

Ninni 14 september 2010 kl. 19:57  

En underbar bild Karin. Framförallt den i svartvitt. Tänk så söta de är de små fötterna!
Kram Ninni

Linda Lunda 14 september 2010 kl. 20:17  

Vilken otroligt vacker bild!
Jag föredrog den i svartvitt.
Hoppas du skickar in till någon tävling eller något!
Linda

Karin Wijk 14 september 2010 kl. 21:40  

Å vilka mjuka fossingar, kan känna bebisdoften hit :-) Ser fram emot fler bilder.
Tack för kommmentaren hos mig, den värmde!! / Kram

Georgianna 15 september 2010 kl. 07:01  

This is the SWEETEST image, Karin! Look forward to more. I hope you're having a lovely, happy week. :) xo – g

Anna-Malin 15 september 2010 kl. 07:24  

så gulligt!
liten liten fot...

sedan måste jag säga
att din fikonbild är
vansinnigt fin!
den hade varit himla
fiin på canvas tror jag :)

kram.

Anonym 15 september 2010 kl. 10:34  

Oooh viken söt liten fossing... Vad roligt att få se före och efterbilder! :) Kul grej med att klicka för att se bilden i färg, fast jag föredrar den också i svartvitt... :)

Kramar

Karins fotoblogg 15 september 2010 kl. 10:50  

men du! Ljuvligt! Kul att få se det som fanns i magen :) Jag gillar bilden mest i svartvitt tror jag. Gillar den ljusa känslan. Är det hemmaknåpat el action?
Kul sätt att presentera färgbilden, genom att klicka på bilden. Känns trevligare än "mouse over" tycker jag.

Kom loss nu och visa fler bebisbilder :)

Kram!

Petra 15 september 2010 kl. 13:03  

Åååå, min lilla snutt! Verkligen superfint kort Karin! :) Du lyckades verkligen fånga en känsla av lugn och harmoni bland allt sprattlande... ;) Snyggt jobbat!

Moa 15 september 2010 kl. 18:58  

Vilken bedårande bild! Jag gillar verkligen den mjuka känslan och hur den lilla foten vilar i en förälders trygga hand.

Ha en fin onsdag! Kram/Moa

Camilla Alvén 15 september 2010 kl. 19:14  

Härligt!!!

Ha det bra
Kram

Photos by Storm 16 september 2010 kl. 18:53  

Oj, oj, oj jag blir helt salig. Så fint med handen som håller den lilla foten. Jag vill sätta ner näsan och lukta på de små tårna. Ha det bra/Kram

Poppins 19 september 2010 kl. 17:31  

Mysig bild! Och extra vacker i svart-vitt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP