torsdag 18 mars 2010

Möte med våren

Häromdagen besökte jag en av få handelsträdgårdar i stan, Lilla Torp, där man faktiskt odlar och säljer sina egna plantor. Just nu är det tulpaner för hela slanten (det fanns massor av pelargoner i växthusen men de fick vi allt vänta på ett par veckor förstod vi). Det fanns otroligt många vackra sorter och jag önskar att jag hade kunnat fota mer än vad jag gjorde. Här är i alla fall ett smakprov. Tack till Lotta för tips och vägbeskrivning när vi körde vilse!

Jag har just gått över till Bloggers testversion, kallad På prov i Blogger. Hitills har jag stött på en del bra saker, som t.ex. att man lätt direkt när man gör ett inlägg kan välja extra stor version på bilderna (och därmed slippa en massa copy and paste) och dessutom kan man skapa olika sidor med information. Jag gillar! :)



The other day I visited one of the few garden centres in town, which actually grows and sells its own plants. Right now a lot of tulips. There were an incredible number of beautiful varieties and I wish I could have shoot more than I did. At least I got a few to share with you. Thanks Lotta for advice and directions when we got lost!

I have just changed to Blogger's trial. I'm not sure about the name in English but it should be something like  Blogger in draft. So far I have come across some good things, such as extra large versions of the images in the posts (and thereby avoid a lot of copy and paste) and the possibility to create different pages of information. Me like! :)


11 kommentarer:

Annika Christensen 18 mars 2010 kl. 09:36  

Ljuvligt Karin!!
Här är det så dimmigt idag att jag ser inte ut i växthuset. Men jag skall gå ut och fixa och dona där hela dagen.
Jag kommer att ha boken med mig till Göteborg.
Frimärket kommer att se annorlunda ut... bilden på bloggen bara för att se vilken pense det är.
Hur var det.. kom du till Stockholm i år?
Minns dina bilder från besöket på mässan för 2 år sedan.
Hörs och ses
Annika

Moa 18 mars 2010 kl. 09:38  

Så mysigt! Jag gillar verkligen växthus, särskilt om är av lite äldre modell. Det är något så hoppfullt med tusentals blommor som bara väntar på att köpas och planteras ut :)

Magnolia Handspun 18 mars 2010 kl. 17:07  

Valdigt fina var bilder...har snon borjat smalta enn?
Otroligt vad lite solsken och varme kan gora.

Tulipa 18 mars 2010 kl. 19:36  

Hej!
Vad härligt!! Det är vår och lycka!

Man blir glad i själen av att se det...

Kraam Mariette

Marina 18 mars 2010 kl. 20:40  

En sån handelsträdgård skulle jag vilja ha nära mig men jag vet ingen. LÅter så mysigt!

Kram!

Lotta 8`) 18 mars 2010 kl. 22:30  

Åh - favoritstället :) Roligt att se dina bilder därifrån - visst är det mysigt! Måste nog dit och lukta på blommorna jag med :)

Ha en trevlig helg :) kram ♥

Anjas Hill 19 mars 2010 kl. 10:01  

Underbara bilder som vanligt Karin!
Var hittar jag den funktionen?/Anja

Photos by Storm 19 mars 2010 kl. 19:49  

¨Så härligt ljus i dina bilder. Jag längtar också efter pelargoner nu. Jag har lyckats övervintra ett gäng men det lär ju dröja innan de blommar. Jag måste kolla på Bloggers testversion. Trevlig helg/Kram

Glädjekällans Trädgårdsblogg 19 mars 2010 kl. 22:08  

Ljuvliga bilder!
Vill gärna ha adressen till favoritstället.
Trevlig helg
Birgitta

Anna-Malin 20 mars 2010 kl. 08:59  

hej karin!!

så underbara bilder....vår...
jag har tagit in en kvist av vår stjärnmagnolia och jag lääängtar till den slår ut...

mitt nya objektiv är inte alls ett avancerat. en fortsättning på mitt standard som jag använt fram till nu. EF 28-105 mmm. Det är bättre skärpa och jag kan zooma in på håll. men ett macro....ååå, det vill jag ha när jag fyller år i höst....

har inte alls haft någon inspiration på ett tag men så sprang jag på några free actions som jag blev sugen på att prova.
så det blir väl lite sånt pyssel i helgen.... ;)

lycka till med äggen!!

kram!!

FO - 2 23 mars 2010 kl. 22:00  

Er glad sammen med deg,
over oppdagelsen.
Blir også glad av vakre bilder og blomster som dette. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP