lördag 1 oktober 2011

Klart man tejpar...

20110930_blogg1



En liten titt in i min datorhörna nu när nya datorn har kommit på plats. Det behövdes verkligen något roligt ovanför på väggen. Liten, nästintill osynlig lap-top har nämligen ersatts av stationär dator med gigantisk (nåja, stor) skärm. Finfin att ha när man bildredigerar men inte så kul att titta på annars. För hur snygga äpple-datorerna än är i jämförelse med andra teknikprylar så är det trots allt en dator vi snackar om.

Precis när den var ny var jag så ovan vid den stora skärmen att jag täckte över den när jag inte använde datorn. Ni kan tro att mina kollegor på jobbet vreds sig av skratt när jag berättade att jag fyndat ett fint broderat örngott på loppis, som passade över datorn som hand i handske. Numera har jag vant mig vid skärmen och slipper också känslan av att tekniken anfaller när jag tittar på den... :-)

Ni har säkert sett eller läst om att det tejpas mest överallt nu för tiden. Och givetvis var jag inte sen att hänga på den trenden (även om jag är en rätt otrendig typ i de flesta fall!). När det gäller tejp kan man ju inte låta bli att känna en viss nostalgi. Vem minns inte upptejpade teckningar i barnrummet eller planscherna som täckte väggen i tonåringens rum? Största skillnaden måste vara att det finns så mycket snygg tejp nu för tiden. Min är införskaffad hos fina butiken Rum för papper. Kort från Darling Clementine och f2images. Övriga inköpa till Berlin. Ett av mina egna visitkort har också hamnat på väggen.


***
A peek into my home again (computer computer. Now that my new computer is here I felt that I needed to put something above it on the wall. The computer is great (especially for editing images) but not so fun to watch otherwiseApple computers might be stylish compared with other technology things, but for me it is after all a computer we're talking about. You have probably seen or read about that taping is a bit of trendy these days. And of course I have to keep up on that trend (although I'm not trendy in most cases!). In the case of tape I feel a certain nostalgia. Who does not remember the  drawings in the children's room or the posters that covered the wall in the teen's roomCards from Darling Clementine and f2images. The other two purchased in Berlin. I have also put one of my own business cards on the wall.

8 kommentarer:

Maria Trulsson 1 oktober 2011 kl. 19:11  

Fantastiska bilder!!

Kram Ia

mariaemb. 2 oktober 2011 kl. 10:03  

Vackra vackra bilder! Jag är också fast i tejpandet. Det är ju så smidigt, inga hål och ingen borrmaskin. Visst är det lite nostalgi med i spelet också. :)

Ha en riktigt fin söndag!
Kram Maria

Georgianna 2 oktober 2011 kl. 10:13  

I love it Karin! I'm so happy you have your new computer and your taped wall is very stylish. I also love your black bistro chair. Wishing you a lovely Sunday!

xoxo – g

Ninni 2 oktober 2011 kl. 11:04  

Så fint du har det! Jag har haft så lite tid för bloggande de senaste veckorna så jag har missat en hel massa fint här hos dig tyvärr...men nu ska jag kika tillbak och njuta.
Må så gott!
Kram Ninni

Att vara någons fru 2 oktober 2011 kl. 12:08  

Åh, jag älskar idén med att tejpa upp saker!

Anonym 3 oktober 2011 kl. 06:22  

Vad kul med så fin tejp! Klar nostalgi att tejpa upp saker på väggarna... Jättefin vägg du har fått till!

Ja det var verkligen trevligt igår kväll, vilken god ;-) avslutning på helgen! Blev lite sugen på att testa att göra tex päronchutney också, får se om det blir av... :-)

Kram

Yvonne - Frl. Klein 3 oktober 2011 kl. 09:09  

Liebe Karin,
einen Apple Computer hätte ich auch gerne!
Viel Spass damit
und eine schöne neue Woche,
liebe Grüße,
Yvonne

Karin Wijk 3 oktober 2011 kl. 22:02  

Skulle gärna flytta in hos dig ;-) Det ser så snyggt ut! Tejptrenden har gått mig förbi...men visst minns jag planscherna man satt upp som tonåring. Men jag tror jag använde häftmassa ;-) Ha en bra kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP