måndag 3 oktober 2011

När dimman ligger tät....

DSC_0001-copy-web
DSC_0002-copy-webb
DSC_0005-copy-web
DSC_0007-copy-web



...kan man ju alltid hänga lite med sina grannar. Jag brukar skryta om att jag har världens finaste grannar, som jag tyvärr besöker alltför sällan. För har man Slottskogen, Botaniska och Änggården runt hörnet borde man ju vara där mest hela tiden. Typ. I helgen låg dimman tät när jag äntligen bestämde mig för besöka dem igen. Och dimman till trots visade de upp sig från sin allra bästa höst-sida. Det var pyntat till topp (läs: träden brann i allsköns färger och den ena höstblomman vackrare än den andra blommade) och det bjöds på finfina kanelbullar till fikat (läs: katsuran spred en alldeles magisk doft över parken...ni känner väl till att katsuran sprider en söt bullaktig doft omkring sig just nu?). Ett härligt besök kan man säga.



Apropå kanelbullar - imorgon är det dags att fira bullens egen dag. Ha en god tisdag!

***

I'm fortunate to be living close-by some of the most beautiful parks (Gothenburg botanical garden is said to be one of the best in Europe!). I visited the garden and a nearby recreation area during the weekend. It was a lot of fog but still very beautiful. Have a nice week! 

10 kommentarer:

Susi 3 oktober 2011 kl. 22:30  

sooooo wonderful..
have a nice week..
many hugs from Germany
susi

Att vara någons fru 4 oktober 2011 kl. 08:20  

Ljuvliga bilder, som alltid.

Marina 4 oktober 2011 kl. 19:32  

Helt underbart vackert!

Här doftar inte katsuran ännu men snart doftar det här i köket eftersom vi bakar nu.

Vanesa 4 oktober 2011 kl. 19:39  

Congrats! so beautfiful pictures!!!

xx
http://www.thelipstickcandy.com/

Mariette 4 oktober 2011 kl. 20:25  

Nästan som att kliva in där i bilden...

...magiskt...

annixen. 4 oktober 2011 kl. 23:01  

Vilka jätte jätte fina bilder! Magiska!

Camilla Alvén 5 oktober 2011 kl. 13:10  

Hej!
Snygga bilder, att fotografera i dimma är härligt!
Jag glömde nästan bort din fråga, när jag fotograferade blommorna gjorde jag det utomhus med vårt hus som bakgrund, vi har ett vitputsat betonghus som är perfekt att använda som bakgrund när jag fotograferar.
Ha det bra
Kram

anyaadores 5 oktober 2011 kl. 19:39  

Absolutely beautiful pictures - I adore them,
WOW.
Axx

Anne 5 oktober 2011 kl. 21:10  

beautiful! happy to discover ur blog!

Johanna 9 oktober 2011 kl. 08:51  

Vilka Fantastiska bilder! Ha en fin söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP