fredag 11 mars 2011

Minipavlova med apelsin, citron och hallon....

 minipavlova3

Vad blev det av orange-lemon curden som jag skrev om nyligen? Jo den användes bland annat till minipavlova, toppad med grädde smaksatt med curd och hallon. Pavlova är verkligen en trevlig tårta/efterrätt. Så lätt att göra och så lätt att äta. :-) Marängen blev marmorerad genom några droppar karamellfärg. Önskar alla er som tittar in en söt helg!

minipavlova1
praireklocka1
minipavlova2

What did we do with the orange-lemon curd I wrote about a few weeks ago? Well, among other things mini pavlova with whipped cream and raspberries. Pavlova is such a nice dessert/cake. So easy to make, so easy to eat. :-) We used caramel colour to colour the meringue. Have a sweet weekend everyone!

14 kommentarer:

La Burbuja Rosa 11 mars 2011 kl. 22:55  

what delicious temptation!!!Love these colourful captures,you are so talented!Very well done Karin!

onagracenote 12 mars 2011 kl. 08:16  

Those look lovely and your photos are gorgeous.

Ninni 12 mars 2011 kl. 09:25  

Oj vad gott och läckert det ser ut! Du frestar mig verkligen...kanske ska jag göra lemon curd idag. Hallon och citron är en riktigt bra kombination.
Hoppas du får en riktigt skön helg!
Kram Ninni

Marina 12 mars 2011 kl. 17:11  

Det ser SÅ gott ut! Jag älskar både maräng, citron och hallon.

Kram!

♥Karin♥ 12 mars 2011 kl. 23:53  

Vilka läckra bilder! Ser otroligt gott ut! Ha en bra helg :)

Lotta ♥ ohlovely.se 13 mars 2011 kl. 16:22  

Jag blir helt hänförd av alla ljuvliga foton. Är så glad att jag hittat din blogg!

Önskar dig en fin söndag!
Kram från Charlotta

Lotta MayaLee Photography 13 mars 2011 kl. 21:35  

Nu blev jag hungrig! :-) Men det är för sent på kvällen för att äta! Föresten har jag inte minsta tillstymmelse till något sådant här gott i kylskåpet... :-)
Kram Lotta

Solveig 13 mars 2011 kl. 21:46  

En sån fresterska du är! Gott och sött ser det ut, du skulle kunna få jobb som matfotograf! Tack söta :) du för alla snälla kommentarer! Kram

H A N N A S - F O R M 13 mars 2011 kl. 22:14  

Å, tack söta för din hälsning, blev G L A D ! Så duktig du är på att fånga en bild med ditt öga...det blir såååå vackert!!!

HOPPAS att du får en fin vecka Karin!

Varmaste kramen till dig!
Hanna

timjanoakleja 13 mars 2011 kl. 22:45  

Det ser fantastiskt gott ut! Roligt att se hur ert projekt fortskrider. Vi hörs om vårt! :-) Kram

Moa 14 mars 2011 kl. 14:51  

Åh, vilka ljuvliga färger! De här bilderna skulle passa i en mattidning :) Ha en bra dag! Kram/Moa

Karin Wijk 17 mars 2011 kl. 08:18  

Saliven samlas i munnen....mmmm. Ser ju såå gott ut. SNart hoppas jag få tid att göra lite läckerheter hemma. Hallon har vi iallafall ;-) / Kram

Mya 18 mars 2011 kl. 10:53  

å vad jag älskar dina foton!

Georgianna 22 mars 2011 kl. 06:36  

This looks so, so delicious, Karin! Definitely a lovely weekend treat. I just don't dare make things like this on a regular basis – D and I will eat all of it at once! xo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP