söndag 13 mars 2011

Får det lov att vara en kaktus?

DSC_0289 copy

Den här kaktusen fanns på "vår" terrass i Marrakech!

Kaktusen sägs vara årets trendväxt eller för att vara korrekt årets "trendfamilj" i växtvärlden. Visste ni att det finns bortemot 2000 olika sorters kaktusar? Nu är jag inte en stor vän av trender i växtvärlden. Men när jag läste om att kaktusarna plötsligt blivit poppis fick det mig faktiskt att titta lite närmare på dem. Och visst är de fantastiska? De har verkligen underbara detaljer och former. Och vem vet, vid nästa besök i blomsteraffären kanske jag avstår en vänlig pelargon till förmån för en uppstudsig kaktus. Vad säger du - får det lov att vara en kaktus i vår?

The cactus is said to be trendy this year. Did you know that there are almost 2000 different kinds of cactus species? Now I'm not a big fan of trends when it comes to flowers. But when I read about that the cactus is getting popular I started to take a closer look on them. And aren't they amazing? They have wonderful details and forms. And who knows, at the next visit to the flower shop I might not buy a cactus instead of a geranium (or another "friendly" flower). What do you say - will you go for a cactus this spring?

10 kommentarer:

camilla 14 mars 2011 kl. 03:14  

I don't think I have ever seen a cactus photographed more beautiful, though not a big fan of this plant...I think I am in love!
Once again karin your work is amazing.

Camilla Alvén 14 mars 2011 kl. 16:15  

Vacker bild på den taggiga växten!

Jag är inte heller mycket för trender, håller mig mest i min örtagård och njuter av dofterna, längtar så efter att få komma igång med lite trädgårdsarbete.

Ha det bra
Kram

Kristina - ingen vanlig dag 14 mars 2011 kl. 18:26  

Jag skulle nog kunna tänka mig en kaktus, däremot har jag svårt att tänka mig var nånstans den skulle passa in här hos mig... så jag avvaktar.

Bilderna nedanför - underbara! Vilket ögongodis!!

Kram / Kristina

Ninni 14 mars 2011 kl. 19:03  

Så läckert fotat!
Efter flytten har jag bara en kaktus kvar. Sonen hade en liten samling när han var liten men nu är det bara den som återstår. De är ju inte så kul när man ska hantera dem...riktigt ovänliga.
Så jag tror inte att det blir några fler här heller, trots att de är dekorativa.
Må så gott!
Kram Ninni

♥Karin♥ 15 mars 2011 kl. 14:16  

Ja tack :) Vackert fotat!!

Yvonne - Frl. Klein 16 mars 2011 kl. 07:46  

Liebe Karin,
das Foto ist wunderschön!!!
Ich mag Kakteen sehr gerne, vorallem die, die blühen!
Einen schönen Tag wünsche ich Dir!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Kollegan Petra 16 mars 2011 kl. 11:12  

Vilken häftig bild Karin!! Man kan liksom inte sluta titta på den...

Tulipa 16 mars 2011 kl. 20:21  

Det är lite roligt att kaktusar fått ett uppsving!

De har ju inte stått så där jättehögt i kurs...Jag har tyckt att de var tråkiga rent ut sagt, men se nu...då ser jag dem med andra ögon...vad kan det bero på..*ler*...

Kram mariette

Karin Wijk 17 mars 2011 kl. 08:22  

Läckert! Snygga och lite farliga på samma gång, inte en dålig kombo direkt ;-)
Jag väljer hellre en kaktus, då jag är så himla dålig på att komma ihåg att vattna. / Kram

Georgianna 22 mars 2011 kl. 06:39  

What a fun photo, Karin! I've been looking at cactus too, recently. They seem to be fairly carefree but I'm afraid they may need more sun than our shady garden gets. Let us know if you get some! xo - g

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP