fredag 16 december 2011

Julstämning - hallå!?



Hur står det till med julstämningen hos er? Hit har den inte hittat riktigt ännu, vet inte om det beror på vädret eller för att det är bråda tider. Och hemmavid lyser julpyntet med sin fråvaro. Jag har visserligen tagit in en rumsgran, som på bilderna pryds med julkulor från Indiska. Man kan inte bli annat än glad av de där färgerna. Men jag har andra planer för kulorna så nu pryds granen istället av en mer traditionell ljusslinga.

Kanske ökar julstämningen i helgen. Imorgon vankas det julgranshuggning och enligt tradition brukar vi till och med träffa på tomten i skogen (till alla små och stora barns förtjusning). På söndag vore det fint med en tur till Liseberg. Och däremellan kanske det hinns med en glögg eller två. Hur ser dina helgplaner ut?

***


Do you feel the Christmas spirit? I haven't really found it yet, not sure if depends on the weather or because it's such a busy time. And I haven't really started with the decorations yet. I have this small fir tree which I have decorated with bright coloured decorations, which at least make me smile.

Tomorrow we are meeting friends and going out in the wood to cut our own Christmas tree. We usually meet Santa when we're out there (which is of course fun for all children). On Sunday I'm planning a visit to the big Christmas market. And in between it may be time for some mulled wine. What are your weekend plans?

11 kommentarer:

LissenTo 16 december 2011 kl. 23:45  

Det ser så trivsamt ut hos dej Karin. ramarna därbak som du kombinerat så fint. Granen i krukan med fina julkulor.
Vad mer behövs för julstämmningen,

Hoppas du får en helg, där du hinner vila och hitta till julstämningen. Planerna låter så trevliga.

Min dotter var på Liseberg igår, kanske blir det ett besök för mej också mot slutet av veckan.

Kram Lissen

anna-karin 16 december 2011 kl. 23:48  

Nej det är inte mycket till julstämmning här heller ännu, fast vi snart satt i oss hela skinkan. Men imorgon åker den stora lilla granen in i stugan iallfall. Tänkte själv att jag skulle försöka gå en vardag till Liseberg, men inget slår ju förra årets snötäckta julmarknad där. Trevlig helg Karin! Lilla rumsgranen med kulorna var hur söt som helst!

Katy Noelle 17 december 2011 kl. 01:48  

I do love subtle Christmas decorations and I appreciate not going crazy about it all, too soon, so that, by the time it comes, I'm over used to it all. I went out to look for a tree, today, though, and everywhere is sold out!!!

So, tomorrow I will be going on a Christmas tree hunt. (Sounds like Easter, doesn't it?! ;))

Your plans sound wonderful - very, very pleasant traditions! I hope, of course, that it's full of joy and fun!

love, Katy Noelle xo

Marina 17 december 2011 kl. 09:34  

Jo men här har vi nog julstämning känner jag. I alla fall så länge vi inte tittar ut.
Pyntet är inte framtaget ännu (bara någon enstaka sak) men jag har planer på att ta mig loss från datorn idag och pynta klart. Ska även göra julgodis och i morgon ska granen huggas.
Det ser fint ut hos dig med den lilla granen tycker jag. Jag har fortfarande inte hittat den lilla minsta som stormen Berit blåste bort.

Kram

Ninni 17 december 2011 kl. 09:58  

Så fint du pyntat! Vilken bra ide med en rumsgran...undrar just om mina konservativa "barn" accepterar det. Allt ska helst vara som det alltid varit;)
Nej någon julstämning känner jag inte riktigt av ännu. Kanske kommer den om det kommer lite mera snö som utlovats idag. Jag har dessutom ledigt den här veckan så jag hoppas arbeta upp julstämningen mer och mer.
I dag ska det inhandlas några julklappar och ingredienser till julmat som sen ska tillagas.
Ha en skön helg!
Kram Ninni

Katy Noelle 17 december 2011 kl. 15:52  

Hello! =]

Thank you so much for coming to visit and you lovely graciousness! =] I love the exchange of ideas and hearts that blogging brings!!! =]

xxo

Lilla huset på prärien 17 december 2011 kl. 16:47  

Nej, här är det samma. Jag har lite pynt i form av hyacinter, det är vad jag har mäktat med. Ville köpa en gran idag men det blev inte av. Imorgon hoppas jag få en gran på plats. Men annars vankas det besök i sängaffär... inte så juligt tycker jag :(

Kram Jenny

Tusenfröjd 17 december 2011 kl. 19:40  

Ja, den där julstämningen får man allt leta efter... lite snö hade ju inte suttit fel... fast bara lite lagom sådär över jul och nyår!!!
Ha en fortsatt fin helg / Liv

Fröken Fräken 17 december 2011 kl. 20:39  

Ja, jag vet då rakt inte. Det känns helt overkligt att det är jul nästa lördag! Men någon snö behöver jag då rakt inte ;-D

Anonym 18 december 2011 kl. 18:06  

Ja det känns lite overkligt att det är jul om mindre än en vecka... Här i Umeå har det visserligen snöat idag, men det är blötsnö som blir till slask på marken så det är inte så kul det heller...

Fina bilder!

Ha en fin söndag! Kram Moa

Anonym 19 december 2011 kl. 10:54  

Vilken söt gran! Det blir nog en bordsgran för oss också i år, för att undvika en liten (snart?) krypande marodör... ;)

Hoppas julstämningen infann sig i helgen,
Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP