måndag 29 augusti 2011

Rik på c-vitamin


20110830_blogg

Många med mig verkar drabbas av halsont och snuva just nu. Jag vill därför komma med ett litet tips på något som gör gott i förkylningstider: pressa en halv citron, en lime och en apelsin. Blanda med en tesked honung och lite riven ingefära. Fyll upp med vatten och isbitar.

Something little for people with a cold. Squeeze half a lemon, one lime and one orange. Mix with a teaspoon honey and a little bit of ginger rasp. Add water and ice.

10 kommentarer:

Maria Trulsson 30 augusti 2011 kl. 07:46  

Så fint!

kristina - ingen vanlig dag 30 augusti 2011 kl. 13:18  

Först och främst - så läckert du har det! Älskar färgerna! (I inlägget nedanför).

Och appropå c-vitamin så hörde jag häromdagen att hjortron är oerhört c-vitamin-rika. Så om man blandar i några orangea bär i din drink kanske den gör ändå mera susen! :)

Moa 30 augusti 2011 kl. 14:21  

Det lät gott och det såg väldigt vackert ut på skärbrädan också!

Hoppas du blir frisk snart!

Kram Moa

Marina 30 augusti 2011 kl. 18:46  

Ok, det ska lagras i mitt minne. Snygga ingredienser att fota också!

Kram!

Karins fotoblogg 30 augusti 2011 kl. 19:10  

Oj, det där är precis vad jag behöver! Både på insidan och till lyst! Skitsnyggt komponerat och färgerna är sååå bra!
Lillebror hade kräksjukan igår :( så för egen del och resten av familjens så hoppas jag att det stannar vid förkylning ;)

Krya på dig!!!
Kram!

Anonym 30 augusti 2011 kl. 21:28  

Låter gott, ska komma ihåg det nästa gång jag blir förkyld! Väldigt fint komponerad bild också! Är så imponerad av dina bilder... Mailar det om det oxå.

Kram

Hem och Lycka 30 augusti 2011 kl. 21:42  

Riktigt snygg bild!

kram Mia

Hannele på Hisingen 30 augusti 2011 kl. 22:04  

ingefära är toppen, färsk kiwi med

Lilla huset på prärien 31 augusti 2011 kl. 18:11  

Ahh, bra tips! Jag känner förkylningen komma krypande sakta men säkert... får prova ditt recept.

Idag har jag handlat gräddbullar från nya "Gräddbullerian" på Väla - gissa om det var mumsigt!! :)

Kram Jenny

Fröken Fräken 31 augusti 2011 kl. 19:48  

Det var både en vacker komposition och ett bra tips. Fast jag hoppas slippa använda det, men risken är nog stor med tanke på alla människor som jag träffar hela dagarna...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP