söndag 28 augusti 2011

Pralin med puff

20110828_blogg

Moa önskade fler bilder från mitt hem. Och givetvis kan jag bjuda på det. Den här gången får ni se en "pralin", mitt bästa fynd någonsin (Blocket, trehundra riksdaler!). En kär 1800-tals soffa i howardmodell, som i veckan har flyttat hemifrån. Men bara tillfälligt, någon gång vill jag kunna ha en soffa för ögat och en soffa för kroppen. För det ska erkännas; hur snygg pralinen än är att se på så är den inte speciellt god att sitta i. I soffan ser ni finaste kudden från Karin Lindström och nedanför en puff inköpt tidigare i år i Marrakech. Det var inte självklart att jag skulle få med mig en puff hem från vår Marrockoresa. Väl i Marrocko var jag överväldigad av det stora shoppingutbudet och alla försäljare. Ju mer det finns att köpa desto svårare brukar jag tycka att det är att verkligen köpa något. Till slut, efter mycket prutande, lyckades jag bestämma mig för den här gula varianten. Döm om vår förvåning när puffen tömdes (de var fyllda i butiken) på halva Marrakechs sopberg. Om någon för några år sedan hade sagt att jag skulle ha en gul sittpuff i mitt vardagsrum hade jag nog bara skrattat och skakat på huvudet. Men nu finns den där och är både fin att se och sitta på. Och soffa då!? Jo, i veckan levererades min nya, sittvänliga soffa. Återkommer om den framöver.

Skön söndag allesammans!

***

Today some pictures from my living room. The sofa from 19th centery is probably my best bargain ever. I just love it but it's not as comfortable as it's beautiful. The pouffe is from Marrakech. Have a lovely Sunday!

7 kommentarer:

Ninni 28 augusti 2011 kl. 14:34  

Den är riktigt läcker, din "pralin". Härlig färg tillsammans med puffen. Men jag håller med dig, man behöver en skön och sittvänlig soffa.
Jag är så glad över alla mina små möbler och prylar som jag under åren handlat utomlands och släpat med mig hem. Det är ju de som gör hemmet till mitt/vårt.
Hoppas din söndag också blir solig och skön!
Kram Ninni

Mariette 28 augusti 2011 kl. 15:17  

Hej Karin!

Tömde de puffen? Då var det ju lättare att få hem den...när jag beställde skinnpuff från en leverantör som köper in från Marocko så fick man välja att köpa med eller utan fyllning...

Soffan är en riktig godbit och kudden såg jag direkt att det var "en Karin".

Tack för ditt förslag på hjälp ang bredden...vet du har man ändrar HTML så det blir rätt för min blogg? Jag vill inte ladda ner bilder på Flickr osv för jag tar så mycket bilder pga av nätbutiken... Jag vill helt enkelt bara ha bredare spalter och kunna lägga in stora bilder direkt där...
Du verkar teknisk så det kanske du begriper?
I så fall får du gärna höra av dig. För ganska länge sedan nu så hade du helt annat format på din sida...det minns jag...*ler*...
Det var när jag började blogga för tre år sedan, så vi har visst hållit på ett tag!!

Kram från mig!

Lotta 8`) 28 augusti 2011 kl. 21:34  

Hej Karin, så roligt att se bilder hemifrån dig :) Soffan är jättefin! fast klart - sittvänlig är en fördel :)

Puffen är kanonfin den med, roligt med ting inhandlade utomlands, blir lite mer känsla hemmavid.

Maken hade med sig en mindre sittpuff från afrika men den har varit hos tjejerna på vinden - nu har jag hämtat ned den till oss, den gör sig bra på golvet och rätt i tiden:)

Syns vi hos Birgitta på Torsdag? Ha det gott, kram ♥

Moa 29 augusti 2011 kl. 11:25  

Åh, så roligt med en liten glimt in i ditt hem! Soffan ser verkligen ut som en härlig pralin, men jag förstår att det kan vara knepigt om den inte är superskön att sitta i... vi bor praktiskt taget i vår soffa när vi är hemma :)
Ha en härlig vecka!
Kram Moa

Stina 29 augusti 2011 kl. 14:13  

Det ser riktigt fint och mysigt ut.:-)
Stina

Anonym 30 augusti 2011 kl. 07:18  

Soffan är jättesnygg men måste man välja skulle jag oxå gå på sittvänlighet... ;-) Alltid kul med reseminnen som man dessutom kan använda! Känner igen den överväldigande känslan från Marocko, man hade kunnat köpa hur mycket som helst...

Kram

Georgianna 30 augusti 2011 kl. 21:29  

I love that sofa, Karin! I can see why it's your best bargain ever. And your wallpaper – wow! I haven't gotten into pooffes but so many people love them I may have to.

Lovely photos, too. :) xo – g

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP