onsdag 30 juni 2010

Holiday





När jag var i Skåne för några veckor sedan (för er som inte minns kan ni läsa mer här) hade jag turen att fynda en skrivmaskin från Remington med det sköna namnet Holiday. När jag tänker på namnet ser jag framför mig hur skrivmaskinen packades in i bilen när ägaren skulle på semester vid havet....och väl där hur någon sitter vid ett bord, tittar ut över vattnet och smattrar på maskinen. Precis så var det nog, eller kanske inte. ;-)

Någon kanske inte tycker det är ett fynd eller tänker "vad sjutton ska hon med en gammal skrivmaskin till" men för min del var det en blixtförälskelse. Jag har varit på jakt efter en skrivmaskin ett bra tag nu men hittills inte hittat en jag gillat tillräckligt mycket för att köpa den. Den här hade dock just den ljusblå färg som jag gillar och även om jag inte kommer att skriva många texter på maskinen och rakt inte kommer släpa mig den på min semester så kan jag inte annat än att säga att jag är mer än nöjd med mitt inköp. Apropå semester - har ni börjat er ännu? Här pågår nedräkning till nästa fredag!

When I was in southern Sweden a few weeks ago (for those of you who do not remember you can read more here) I was fortunate to find a Remington typewriter with the name Holiday. When I think of the name, I imagine that the typewriter was packed into the car when the owner was going on holiday at the sea .... and once there how someone is sitting at a table, looking at the water and writing on the machine. It was probably like that, or maybe not. ;-)
Some might not think it's  a bargain buying a typewriter and/or might ask themselves "what is she going to do with an old typewriter" but for me it was love at first sight. I have been looking for a typewriter for a while now but have not found one I liked enough to buy it. This one had exactly the light blue colour that I like and although I won't write many texts on the machine and definitely won't take it along on my vacation I can not help but to say that I am more than happy with my purchase . Speaking of holidays - have you started yours yet? I'm counting down until next Friday when I'm starting mine!

10 kommentarer:

Solveig 30 juni 2010 kl. 18:44  

Tänk att du kan få en gammal skrivmaskin att se så åtråvärd ut på bild!
Då har vi semester nästan samtidigt... :-)

Anna-Malin 30 juni 2010 kl. 19:45  

underbara bilder på en mycket fin skrivmaskin :)

vi har precis börjat vår semester, (ja eller mannen började idag) så imorgon bär det av norrut...långt norrut...
på vägen ska jag inom Fotografiska och kika på Annie Leibovits utställning.
det ska blir riktigt kul!

njut sommardagarna.

kram
anna-malin

Marina 30 juni 2010 kl. 20:09  

Jag har ju semester hela sommaren!

Den där skrivmaskinen gör sig kanonbra på bild i alla fall. Kram!

Photos by Storm 30 juni 2010 kl. 20:13  

Jättefina bilder på din nya "förälskelse".

Ja, jag ska kämpa på två dagar till men sen så är det min tur. Jag tjuvstartade ju lite på Gotland förra veckan. Ha det gott i väntan på semestern/Kram

Magnolia Handspun 30 juni 2010 kl. 20:50  

Vad nostalgisk. Jatte fina bilder med bloman ochsa Karin.
Min yngste var har och tittade pa dina bilder han alskar skrivmaskiner.
Hoppas du har en trevilg sommar Karin.

Kristina 30 juni 2010 kl. 21:33  

Vilken fin skrivmaskin - jag förstår att du blev förälskad! Ljuvliga bilder.
Min semester börjar redan nästa vecka: på måndag åker vi till New York och blir kvar där i fyra (!) veckor! Ha en skön sommar!

Moa 30 juni 2010 kl. 22:14  

Underbara bilder! Rosen (eller pionen??) höjer verkligen stämningen...

Jag förstår absolut varför du vill ha en skrivmaskin. Jag äger faktiskt två just nu :) Den första fick jag av min kära man i julklapp, sen lyckades jag vålda lite på en tangent som satt fast så att den inte gick att använda mer. Som tur var såg vi en man som gick och bar på en borta på återvinningsstationen, så vi frågade om vi kunde få den och det fick vi :) Jag måste ta och plocka fram den snart, den fick åka direkt in i förrådet pga platsbrist i vår lilla lägenhet :)

Ha en toppenvecka nu sista veckan innan semestern!

Kram

Karin Wijk 30 juni 2010 kl. 22:31  

Förstår din blixtförälskelse :-) Vem kan motstå en sådan skönhet och med namnet "Holiday"! Blir sugen att skaffa en själv. Minns själv hur jag satt och skrev på en liknande i min ungdoms år (före datorns tid)...tror det var lite poesi minsann ;-). Fina bilder! Tycker det blir så snygg kontrast med tangenterna mot den ljusrosa rosen. Hoppas dagarna går fort nu fram till din "holiday". Min får jag vänta på lite längre tyvärr. / Kram

Hannele på Hisingen 1 juli 2010 kl. 00:44  

Härligt :)

Christina 1 juli 2010 kl. 09:13  

Wow Karin it´s beautiful...I want one to...they have so much soul!!!

I have one more working day left, then I have a hole month of vacation..yes!

In 14 days, when my hubby has vacation too, we are going to Skagen :-)

Hugs and kisses/ C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP