onsdag 3 mars 2010

up in the air

Igår var jag på bio och såg filmen Up in the air. Charmig och aktuell på amerikanskt (Hollywood) vis. Jag är inte överdrivet förtjust i att flyga (vilket alltså titeln syftar på) men däremot gillar jag annat som är "up in the air" eller åtminstone en bit ovan jord. Blommande träd är nämligen bland det vackraste jag vet. Medan vi väntar på att våren ska infinna sig här konstaterar jag att den har kommit till andra delar på vår jord. De senaste dagarna har jag sett bilder (på Flickr och bloggar) som fått mig att tappa andan...samt ytterligare en gång denna vinter bläddra igenom förra årets mappar efter vårbilder. Och jag lyckades hitta några bortglömda bilder. Denna gång på vit och alldeles underbar magnolia. Här skiner solen! Hoppas den gör det hos dig med...

Yesterday I saw the movie Up in the air. Charming and up to date in a Hollywood way. I'm not overly keen on flying (which the title refers to) but I like other things that are up in the air or at least a bit above ground. Flowering tree are among the most beautiful thing I know. While we wait for spring to arrive here, I've noticed that spring has sprung in other parts of of the world. I have seen photos (on Flickr and blogs) which make me speechless ... and make me browse through last year's folders on my computer on more time. And I did managed to find some forgotten pictures! This time of white and quite wonderful magnolias. The sun is shining here! Hope you get to see the sun too ...






15 kommentarer:

Magnolia Handspun 3 mars 2010 kl. 16:11  

Tappa andan...ja just det.
Det ar ju det jag gor varanda gang jag kommer hit Karin.

Anna-Malin 3 mars 2010 kl. 16:28  

vi har en stjärnmagnolia precis utanför vårt fönster i vardagsrummet. jag längtar till den börjar blomma.
jag beställde en vit och du kan tro att jag blev förvånad när den började blomma i den mest fantastiska rosa färg..... :)

magnolia bilderna hos dig är magiska....

kram
anna-malin

pudelflicka 3 mars 2010 kl. 16:31  

Ja vilka underbara bilder på magnolian som du har hittat. En av mina favoriter.Ja här skiner solen och vi har haft -5 men det känns skönt!
Kram Hedvig

rosenskära 3 mars 2010 kl. 17:33  

Önskar att jag hade plats för en magnolia i min pyttelilla trädgård! Men häromkring är det så många som har magnolia att ajg inte behöver gå långt för att njuta!

Kram/L

Karins fotoblogg 3 mars 2010 kl. 18:18  

Du, här har vi tre absoluta vägghängare! I canvas. Jösses så snyggt det skulle vara! Jag tycker du har lyckats superbra med kompositionen och skärpan/oskärpan. Grenar kan vara lite trixiga att få till snyggt tycker jag... men du har lyckats så bra. Och magnolior är ljuvliga!

Har du kört actions eller är det bildbehandling ala Karin?
Alla tre är suveräna som sagt men den i mitten har så extra fina färger. :)

Kram och tack för en skön bildupplevelse!

Marina 3 mars 2010 kl. 19:09  

SÅ vackra! Jag hoppas på at få se min magnolia blomma i år. Fick ju den förra morsdag.

Kram!

Photos by Storm 3 mars 2010 kl. 19:24  

Åh, så vackra bilder på en fin blomma. Nu vill jag ut i naturen med mitt macro. Jag tackar för den vitamininjektionen/Kram

Lilla huset på prärien 3 mars 2010 kl. 20:43  

åhh... magnolia är ju min stora favorit! jag har ingen egen men så fort vi har byggt till tänker jag hitta en fin plats för en sådan. de är alldeles underbara!!

kram jenny

Moa 3 mars 2010 kl. 20:46  

Åh, så underbara bilder! Den i mitten är helt superljuvlig! Den vore snygg att ha på väggen i stor förstoring...

Ibland önskar jag att jag bodde längre söderut så att jag kunde få uppleva lite vackra blommande träd... Det som närmast väntar här är häggen, i slutet av maj, början av juni :)

Ha en bra kväll! Kram

Poppins 3 mars 2010 kl. 21:25  

Så ljuvliga! Jag känner en mild vårbris över kinden...
kramar från Poppins

Karin Wijk 3 mars 2010 kl. 22:56  

Riktigt snyggt!! Ja, de skulle inte bli dumma som vägghängare som min namne kommnenterar. Jag röstar för canvas jag med ;-)/ Kram

Fundera grönt 4 mars 2010 kl. 09:49  

Mmmm vad fina!

Uh-huh-me.com / Nettan 4 mars 2010 kl. 14:23  

Otroligt vackra bilder! Riktiga tavlor! Längtar till allt börjar blomma.

Karin Lindström 4 mars 2010 kl. 15:14  

Hej Karin!

Jag vet knappt något vackrare än magnolia och dina bilder gör dem inte mindre vackra. Ljuvligt!!!

I början av min mans och mitt förhållande bodde han i Italien en vår. Jag var där för första gången i kring en tidig Påsk. När vi gick till mataffären i närheten och handlade var gatan kantad av magnoliaträd som blommade med stora rosa blommor. Jag hade aldrig sett magnolior förut och trodde jag var i himlen. Jag var ju kanske också i ett lyckorus för att jag äntligen fick vara nära honom men det var och är bland det vackraste minnen jag har än idag, det var 18 år sen.

Tack Karin, nu lämnar jag din sida med ett leende;)

Karin

Georgianna 7 mars 2010 kl. 04:26  

Oh, my, Karin – did I say how GORGEOUS these magnolia images are? Beautiful work, as always. Magnolias are so fascinating, I think. The branch structure is so intricate and then those amazing blossoms. These are among my favorite images of yours now. Have a wonderful weekend! xo – g

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP