måndag 1 mars 2010

Tillbakablick - mars 2009



Ny månad, ny tillbakablick. Efter en blick i bildarktivet kan jag konstatera att inledningen på mars 2009 var regnig men tråkigt väder byttes snart mot bättre och i mitten av månaden blommade snödroppar, krokus, julrosor osv. Jag hoppas på en vändning av samma slag även 2010! Fotograferingsmässigt testade jag nattfotografering och deltog i en foto-mara. Undrar om jag kan hitta några fotoutmaningar att anta i år? Fler tillbakablickar finns på Bildbloggerian.



New month, which means looking back what happened in March one year ago. We had a rainy beginning but from the middle of the month and on it was better and the trees and flowers started to blossom. I hope this will happen this year too! In the case of photography I did my first night photo shoot and took part in a photo competition. I wonder if I can find any photo challenges for this year!?

7 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss 1 mars 2010 kl. 22:55  

Åh, vad jag tycker om din första bild! Underbara färger och älskar det korta skärpedjupet, skulle jag vilja ha som en tavla på väggen!

Karin Lindström 1 mars 2010 kl. 22:57  

Hej Karin!

Så vackra dina bilder är. Jag kommer ihåg irisen från förra året, jag hade köpt lika på trädgårdsmässan. Dem satte jag ner någonstans, jag undrar om de kommer i år?

Ja, man kan ju inte annat än kommentera vädret. I helgen hade vi plusgrader och snön smälte. Idag har vi haft snöstorm, har varit ute och skottat fem gånger. Det har säkert kommit minst 20 cm, minst. Nu är till och med jag less.

Så fin bilden med citronerna är, jag älskar färgen i bakgrunden!

Ha det bra nu därnere och hoppas ni slipper snön.
Många kramar

Karin

Karin Wijk 1 mars 2010 kl. 23:06  

Vilka färger och vilket underbart ljus i bägge bilderna, mycket vackra!! / Karin

rosenskära 2 mars 2010 kl. 07:34  

Mmm, Karins bilder - kan inte någon inköpsansvarig på det stora varuhuset fatta?!

Översta bilde är en magisk vårbild, helt underbar. Irisar är som små minikonstverk helt på egen hand.

Kram
L

Moa 2 mars 2010 kl. 13:24  

Så vackra bilder! Jag är särskilt förtjust i den på irisen! Ha en bra tisdag! Kram

Anonym 2 mars 2010 kl. 15:21  

kjempe fint konsept! :) håper også at våren kjem i mars og at det blir fint vær og blomstrar! :)

Magnolia Handspun 2 mars 2010 kl. 16:10  

Swoon...your images are heavenly...that thick wonderful, bokeh..simpy gorgeous Karin...and beautiful perspective on the Iris, very nice compostion.
I so love your work.
You are talented beyond measure!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP