söndag 21 mars 2010

Påskägg

Fotografen Hanna med bloggen Hannas form kom med en fina idén att ordna en påskäggsutställning på sin blogg, vilket resulterat i att många bloggare har skickat in bilder på sina påskäggspyssel. Jag brukar ha svårt att få tummen ur när det gäller pyssel (älskar att pyssla och har huvudet fullt av idéer men har ibland svårt att gå från tanke till handling) men den här gången tog jag fram målarburkarna och penslarna. Mycket tack vare Anna-Malin, som är en stor källa till inspiration när det gäller form och färg. :)

Jag hade gamla påskägg hemma som jag köpt billigt på loppis och grundade dem med vit färg. Därefter ett tunt lager med brunt och ovanpå det blått, lila och brunt i olika blandningar. Jag kunde inte låta bli att fota - massor - så räkna med fler bilder framöver.Vill du också delta med en bild? Den ska i så fall vara inskickad till Hanna senast 23 mars. Läs mer här!

Angående på prov i blogger, så hittar ni det längst ner på sidan som kallas instrumentpanelen. För er som är sugna på att testa nya saker och göra förändringar kan jag tipsa om bloggen Fixa din Blogspot. Där finns massor av matnyttig information. Ha det gott!

 Bilden är klickbar!

Hanna writer of the blog called Hanna's form came up with the great idea to organize an Easter exhibition on her blog, which has resulted in many bloggers sending in pictures of their Easter crafts (eggs). I usually find it difficult to get started when it comes to crafts (have my head full of ideas but often find it difficult to put them into action) but this time I took out my paint cans and brushes. Many thanks to Anna-Malin, who is a great source of inspiration. :) I had old paper Easter eggs at home which I bought at flea markets. First I covered them with white paint. Then a thin layer of brown, and on top of that the blue, purple and brown in various mixtures. I did take a lot of pictures so expect more pictures to come! 

14 kommentarer:

Anna-Malin 21 mars 2010 kl. 10:01  

Godmorgon Karin!!

(ja, morgon o morgon, här har vi varit uppe länge ;)

Vilka UNDERBARA ägg du gjort!!
Mjuka färger och så fint med fjädrarna....Fnular på ett par ägg i miniformat idag. Ska se om det hinns med. Det är shopping med den äldste sonen först... :)

Ha en underbar söndag Karin!!

Stor kram från mig!

Photos by Storm 21 mars 2010 kl. 10:37  

Verkligen fina ägg hos dig. Önskar att jag var mera pysslig och kreativ. Jag testar malldesignen efter att ha läst om den hos dig. Men jag får nog fila vidare på själva designen. Ska kolla sidan du rekommenderar. Men nu ska jag ut med dogsen. Det ser varmt ut och kanske det klarnar upp. Ha en fin söndag/Kram

Moa 21 mars 2010 kl. 11:51  

Vilka söta påskägg! Jag håller med om att man har huvudet fullt av idéer, men att det är svårt att få tid/ork till allt...

Det verkar intressant med det nya blogger, vore kul att kunna fixa med länkar längst upp som du har gjort. Får se när jag tar tag i det :)

Marina 21 mars 2010 kl. 13:24  

Sådana ägg är fina! Jag har liknande, kanske dags att ta fram dem nu snart?
Ibland är påsken nästan över innan man (jag) hunnit pynta känns det som.

Kram!

Christina 21 mars 2010 kl. 15:11  

Wow Karin!!!

I LOVE those eggs you made - they are absolut beautiful and stylish! Such a great idea - I think I will try this with my kids at easter holliday :-)

Love your blog!!!

OF SPRING AND SUMMER 21 mars 2010 kl. 17:59  

Fina påskägg! Kul hur Hanna har samlat alla äggen på hennes blogg.
Jag hittade fotografen och stylisten Hans Blomquist i den engelska tidningen Country Living - nästan samma bilder som i Femina. Där var mycket som inspirerade!!
Ha det bra!
Kram Ingrid

Lotta MayaLee Photography 21 mars 2010 kl. 18:30  

Underbara ägg! Jag är också sugen på att börja med lite påskpynt! Det ska jag försöka hinna med till nästa helg, jag har ju en pysseltokig dotter så det kommer nog bli kul :-)

Timjan o Akleja 21 mars 2010 kl. 20:07  

Vilka fina ägg! Kul att du också gillar pyssel! Det var många fina ägg hos Hanna... :) Jag har också påskpysslat lite nu i helgen, mysigt.

Vi hörs, o ses ju snart också! :)
Kram

Katarina 21 mars 2010 kl. 22:34  

Snygga ägg Karin! Tänk att det snart är påsk...
Kram!

Magnolia Handspun 22 mars 2010 kl. 00:25  

Karin vad fina bilder...har du gjort aggen?
Jag tittade pa Hannas blogg det ser ju jatte fint med din bild med alla aggen-
Synd att du inte kan vara med pa workshoppen, kanske nasta gang?
Ha en fin sondag.
Camilla
xo

Karins fotoblogg 22 mars 2010 kl. 14:10  

Jättesnyggt och inspirerande Karin!

Kram!

Niklas exponeringstränar 22 mars 2010 kl. 20:14  

Hej!
Tack för kommentar. Spännande det där med cykeln vi slottet i Sthlm. Kan det vara samma? Har du några bilder på den här på bloggen?
Med hopp om en skön måndagkväll
/Niklas

Karin Wijk 23 mars 2010 kl. 14:16  

Underbara bilder på äggen. Känner igen det där med "från tanke till handling",, kan vara lite segt ;-)
Måste bara säga att du har sådant vackert ljus och lyster i dina bilder, något alldeles eget! Är ute och tittar mig omkring och låter mig inspireras!, så tack för lite ny energi. Känner mig lite extra grå och tråkig idag när det vräker blötsnö ute :-(. Men hoppas på sol imorgon :-) / Kram

Tusenfröjd 24 mars 2010 kl. 08:57  

Jättefina ägg du har gjort! Och tack för tips och inspiration till nya blogger. Nu är min blogg omgjord och funderar på att göra undersidor. Tack!
Ha det bäst!
Liv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP