tisdag 23 mars 2010

Gamla stan


Häromdagen såg jag en bild inne på bloggen Niklas exponeringstränar som fick mig att gå tillbaka till de bilder jag själv fotade i Stockholm under hösten. Och visst var det samma cykel som vi har fotat (den på sista bilden här). Någon verkar använda den lilla platsen alldeles nedanför slottet, bredvid riksdagen som sin "parkeringsplats". :-) När jag under en kortare period bodde i Stockholm besökte jag endast Gamla stan ett fåtal gånger. Under mina senaste besök har jag dock upptäckt vilka fina fotograferingsmöjligheter stadsdelen erbjuder. Speciellt när man som jag gillar att upptäcka och föreviga detaljer på bild.

The other day I saw a picture on this blog and that made me go back to the images I photographed myself in Stockholm. We definitely did photograph the same bicycle (the last picture here). Someone seems to be using this little spot just below the castle, next to the parliament as their private "parking lot". :-) When I lived in Stockholm I visited the old town only a few times. During my last visits I have discovered what great photography opportunities the district offers. Especially for people fond of details, just like me.

14 kommentarer:

Moa 23 mars 2010 kl. 17:13  

Åh, så vackra bilder! Jag älskar gamla stan, som du säger så är det fullt av fina detaljer där... I somras var vi på bröllopsresa till Stockholm, men då hade vi inte med någon kamera (bra att slippa bära tung kamera i hettan, men trist att inte kunna föreviga fina saker). Men nästa gång vi åker dit ska den med! Kul med cykeln :)

Ha en fin tisdag!
Kram

Randi 23 mars 2010 kl. 19:26  

Vilka underbara bilder från g:a stan. Vilket kul sammanträffande - samma cykel vid olika tillfällen! I gamla städer finns alltid spännande miljöer att föreviga. Jag är bara lite för lat att ta med kameran när jag på vift. Nackdelen med en metallkamera som blir tyngre än en i plast.
Kram Randi

Magnolia Handspun 23 mars 2010 kl. 20:12  

Valdigt fina bilder, varma toner.Har aldri varit i Stockholm. Det ser sa fint ut med sten gator och fin architecture. Men jag blir lessen nar jag ser grafitti, jag fattar inte varfoe man maste forstora sa?
Ha fin fin tisdag.
Kram

Georgianna 23 mars 2010 kl. 20:37  

How amazing that you photographed the same bicycle, Karin! These images of yours are marvelous – I love architectural details, too, and it's so much fun to see scenes of Stockholm. Thank you for sharing! :) – g

Camilla Alvén 23 mars 2010 kl. 21:05  

Hej!
Vad fina bilder, Gamla stan är alldels underbart att gå runt och fotografera i - nu längtar jag till Stockholm igen...
Ha det bra
Kram

FO - 2 23 mars 2010 kl. 21:58  

Flotte og spennende bilder og "smakebiter"
fra en by som står på listen min over drømmereisemål. :)

Mrs. S 24 mars 2010 kl. 08:53  

Fina bilder! Roligt med julljusstaken i fönstret till kontrast mot den somriga cykeln.

Tingelings-Sofia 24 mars 2010 kl. 09:14  

Vackra bilder!

Christina 24 mars 2010 kl. 14:15  

Fantastic photos!!! It is so funny because the last few days I have been thinking about going to the old town in my own city to take some pics... now I really wanna go :-)

Have a great day!!!

Niklas exponeringstränar 25 mars 2010 kl. 14:26  

Titta, där var den. Cykeln alltså. Undrar just vem det är som cyklar på den. Kul att vi lyckades se och fota samma cykel.
Har du sett att det ser ut som att det är ett ansikte i fönstret på den övre bilden?
Fina stadsbilder i alla fall och mkt bra sammansatta.
Ha en fortsatt trevlig torsdag
/Niklas

Njut i din trädgård 25 mars 2010 kl. 14:55  

Jag har ingen aning hur jag hittade hit, men jag är väldigt glad för det, vilka underbara bilder du tar! Nu ska jag stanna här en stund!

Anjas Hill 25 mars 2010 kl. 17:41  

Hejsan Karin! Fina och uttrycksfulla bilder!/Anja

Karins fotoblogg 25 mars 2010 kl. 21:09  

Kul att ni fotat samma cykel! Åh vad inspirerad jag blir till att åka till Sthlm och fota!

Kram!

Timjan o Akleja 27 mars 2010 kl. 00:51  

Vilka fina bilder! Jättesöt cykel, och kul som någon annan skrev med kontrasten till det juliga fönstret! Hur häftigt som helst att ni har fotat samma cykel ju!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP