söndag 31 januari 2010

En enkel tulipan




Årets första tulpanbukett var naturligtvis tvungen att förevigas på bild. Här har jag experimenterat i Photoshop genom att lägga på en textur (en textur är ytterligare en bild, ofta mer abstrakt). Jag håller på att ta fram några egna texturer och det här är en av dem. Om någon är nyfiken på att se bilden utan textur kan ni klicka HÄR.

Veckorna försvinner i ett rasande tempo. Jag har inte alls hunnit med bloggen då kvällarna har varit fulltecknade av aktiviteter. Veckan som kommer är likadan (jobb blandat med roliga aktiviteter som filmfestival) men jag ska försöka få till några fler blogginlägg. Ha en skön söndag!

Of course I had to photograph the first tulip bouquet of this year. Here I have experimented in Photoshop by adding a texture (a texture is another image, often more abstract). At the moment I'm working on a few own textures and this is one of them. If anyone is curious to see the image without texture, you can click HERE.

Time is passing by so quickly. I have not had time to blog - I've been busy with activities in the evenings. This week will be the same (job mixed with fun activities such as the ongoing Gothenburg international film festival), but I'll try to write a few more blog entries. Have a nice Sunday!

12 kommentarer:

Randi 31 januari 2010 kl. 10:28  

Så ljuvligt och romantiskt! Precis vad vi behöver just nu!
Tack för din kommentar- här det slutat snöa. Men de senaste dagarna har vi varit insnöade. Bandvagnar har kört omkring här för att hjälpa gamla och sjuka med leveranser av mat och transporter till sjukhus.
Hoppas det inte blir lika mycket snö hos er!
Kram Randi

Anna-Malin 31 januari 2010 kl. 10:34  

å å å......
älskar att njuta av bilder med tulpaner...en speciell känsla.
har som sagt precis börjat lära mig det där med texures och en helt ny värld öppnar sig.... kul att fixa med sina egna som du gör!

underbart, som alltid...

kram
anna-malin

Ninni 31 januari 2010 kl. 10:47  

En underbar bild med så läcker färgställning. Den här versionen, med textur, gillar jag bäst. Jag har samma problem som du, svårt att få tiden att räcka till. För det roligaste av allt är att leka med foton:)
Ha en skön vecka!
Kram NInni

pudelflicka 31 januari 2010 kl. 10:55  

Snyggt!
Ja tulpanerna lyser upp i vardagen!
Kram Hedvig

Anjas Hill 31 januari 2010 kl. 11:36  

Enkel och enkel...;))! Den visar ju sig vara minst dubbel...typ;)!

Oavsett:otroligt vacker!/Anja

ps
Kan du tipsa om någon filmfavorit?
ds

JULIEK 31 januari 2010 kl. 15:33  

Skal ha meg photoshop jag med og gleder meg til å begynne å leke med den : )

Moa 31 januari 2010 kl. 15:39  

Härlig och så uppiggande.. rena rama vitamininjektionen.. behövs i detta vinterlandskap..=). Kram och ha en bra vecka.. Moa

Karin A 31 januari 2010 kl. 18:37  

Tack allesammans! :) Kul att ni gillar bilden.

Randi - oj det låter dramatiskt. Vilken vinter vi har! Här snöar det nu. :)

Anna-Malin - ja det är superkul men också svårt! :)

Anja - Hmm favoritfilm? Allmänt eller tänker du filmfestival nu? Det tål att tänkas på...

Ha det gott allesammans!

Photos by Storm 31 januari 2010 kl. 20:06  

Fint och jag gillar texturen i bilden. Härligt vacker rosa ton. Önskar att jag kunde mycket mer i Ps. Hoppas du får en bra vecka/Kram

Karins fotoblogg 31 januari 2010 kl. 21:01  

Färgerna är precis så där härligt våraktiga som man är sugen på just nu!
Jag försöker också samla på mig egna texturer men hittar än så länge snyggare på Flickr :(

Visst går tiden fort?!!
Hinner du klämma in pulkaåkning i ditt schema ;)
Ha nu en skön och snabb vecka ;) Snart är det helg igen!

Kram

Magnolia Handspun 31 januari 2010 kl. 21:45  

Beautiful imagery Karin. Texturen framhaver en helt ny nyanse..sa delicat och vackert.

H A N N A S - F O R M 31 januari 2010 kl. 22:48  

Hej Karin!

Så vackert du fotar...man vill se mer och mer. Vad har du för layotmall? Ser jättefint ut....bor du i stockholm? Skulle vara kul att se någongång!

KRAM
Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP