onsdag 27 januari 2010

C-vitamin



Torr hud, nariga läppar och livlöst hår. Vintern går hårt åt kroppen! ;) Mentala noteringar om att äta vitaminrik kost brukar inte fungera för min del. Kanske fungerar det bättre om man möts av clementiner när man loggar in här på bloggen? Under senare tid har jag lagt märke till att det ibland är blad kvar på frukten i affären. Jag tycker det ser fint ut men visst är det säkert bara ytterligare ett sätt att locka oss konsumenter till köp...



Dry skin, chappy lips and dull, lifeless hair. The winter is hard for the body! ;) Mental notes about eating a diet rich in vitamins usually do not work for me. Maybe it works better if you meet the clementines when you log on to the blog? Recently I have noticed that there are leaves left on the fruit in the store. I think it looks nice but it's surely just another way to tempt us consumers to buy ...

10 kommentarer:

Photos by Storm 27 januari 2010 kl. 22:03  

Håller med dig och tror du det hjälper med clementiner? Jag har aldrig använt mössa så här mycket sen jag var barn och håret blir en katastrof. Väldigt fina bilder och de har övertygat mig....mer citrusfrukter från och med nu. Vad har du för macro? Ha det bra/Kram Lis

Karin A 27 januari 2010 kl. 22:25  

Lis - nja, jag vet inte det men man mår ju bättre rent generellt av att äta fler vitaminer. :) De här bilderna har jag fotat med min 50mm optik. Kram!

Magnolia Handspun 28 januari 2010 kl. 02:27  

So delish I could eat it!
Very appetizing...love the contrasting blues and oranges...a Meditaraien feel to it.

Camilla Alvén 28 januari 2010 kl. 14:25  

Hej!
Härlig bild från Jakriborg, jag var där i mars 2009 och fotograferade. Det är verkligen en speciell plats men jag skulle inte vilja bo så trångt själv.
Din hemsida blev väldigt snygg och stilren, det tar nog ett tag till innan min är klar, skyndar långsamt.
Ha det bra
Kram

Moa 28 januari 2010 kl. 21:42  

Åh, jag tycker det är så himla fint med bladen kvar... känns så exotiskt! Något sådant finns inte här i Umeå, vad jag har sett i alla fall... men hoppas det kommer, för det blir roligare att fota då :)

TYRA Hallsénius Lindhe 29 januari 2010 kl. 09:32  

C vitaminer kan man inte få för mycket av, speciellt så här års. Snyggt foto, gillar det översta bäst.
Ha det gott / xx Tyra

Tulipa 29 januari 2010 kl. 14:47  

Hej Karin!
Nu är tid att frossa i apelsiner och clementiner... Man behöver allt vad frukt och fräschhet är när man mkänner sig blek och vinterglåmig...

Kram Mariette

Malin 29 januari 2010 kl. 17:22  

Klart bättre med vitaminer naturellt än i pillerform...Dessutom blir det lite glad miner med vacker frukt i en skål...Några löv på frukterna har jag tyvärr inte sett i vår butik men det kanske kommer!

Kram från Malin

Kristina - Kix Koll 30 januari 2010 kl. 22:01  

Idag har jag Feminina med mig hem från min mamma så nu ska jag läsa artikeln med Emily Chalmers :).

FO - 2 15 februari 2010 kl. 09:16  

Dette er kunst!
Bildene dine er en visuell nytelse å se på. Det er en fryd å kikke innom her.
Takk for at du deler alt dette vakre med oss andre.

God ny uke ønskes deg! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP