torsdag 11 april 2013

Fabriken - uteliv



Så höll jag på att missa även denna veckas tema på Fabriken. Inte klokt - uteliv i olika former ligger ju mig varmt om hjärtat. Just nu är längtan efter vårvärme och att få vara ute i trädgård/natur riktigt stor! Till helgen tänker jag mig i alla fall att är dags att så lite fler fröer och plantera om. Så länge bläddrar jag i böcker och tidningar och drömmer mig bort. Mer uteliv finner ni på Fabriken idag!

***

Longing for spring, but it's very cold here yet. While I wait I look through my garden books and magazines.

9 kommentarer:

beautifully, suddenly 12 april 2013 kl. 03:43  

Lovely photo :) I hope Spring arrives for you soon, even though that also means that it is getting colder here (although our cold is nothing like yours!).

Petra / Popetotrora 12 april 2013 kl. 07:39  

Du får skylla det nästan missdet utelivstemat på att årstiderna fått fnatt och nästan missat att det ska bli vår. ;)

Och du... bilden i inlägget nedanför... underbar!

Weronica - Living by W/Days and Weekends 12 april 2013 kl. 09:52  

Ja, jösses så segt det har varit denna "vår". Men man får tänka att man nu har allt framför sig :)

Sonja {Dagmars Kitchen} 13 april 2013 kl. 13:49  

Kan inte annat än hålla med! Våren får hemskt gärna komma nu så vi kan börja så utomhus och öht börja gräva ;-) Fin bild - jag älskar också vattenkrasse och har odlat inomhus hela vintern - en växt som man blir glad av! Kram

Jes/Vita villa vila 14 april 2013 kl. 00:04  

Underbart o vackert!

Kram Jes

Fröken Fräken 14 april 2013 kl. 09:36  

Idag ser det riktigt lovande ut för våren! Kanske skulle vara dags att städa bort den minigran man haft ståendes på balkongen sedan jul då, nu när den äntligen tinat fram...?

CreandoPhoto 15 april 2013 kl. 02:49  

Drömma till din bild kan man iallafall. Ute är det som händer mest inte roligt hos oss. Det är den nysatta häcken som dör.... för att den härliga solen lyser och tjälen är kvar...

Kramar

Frida 15 april 2013 kl. 12:55  

Ja, visst längtar man efter våren nu, är verkligen på tiden tycker jag! Underbart foto :)

Nanna 16 april 2013 kl. 22:32  

Ja oj vad man kan längta. Snart så står körsbärsträden i blom... Så synd att du inte kan komma 27:e. Men Paris!! Vad härligt! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP