torsdag 24 januari 2013

Fabriken - ordning och reda



Hos mig råder ordning och reda. På ytan i alla fall. För ska jag vara ärlig är jag inte så bra på att hålla i ordning i lådor och skåp.

Och det blir inte lättare när det råder brist på förvaring av olika slag. Men jag tycker ändå jag har löst det ganska bra med mängder av korgar, lådor, boxar, utdragbara lådor under sängen osv. En blandning av ikea, egna lösningar och loppisfyndade plåtburkar.



Precis som hos så många andra finns en Expedit-hylla hemma hos mig. Jag är väldigt nöjd med den - och det är lätt att hålla ordning i den men ibland skulle jag vilja ha en bokhylla som rymmer mer. Då kanske det till och med skulle vara idé att ha någon vettig ordning på böckerna (nu är de få som jag kan ha framme ordnade i färg...). Men det får bli den dag då jag flyttar! :-)




Ordning och reda känns som ett bra tema just nu. Många likt mig är nog sugna på att rensa, få ordning på det man har och skänka bort det som längre används. Få lite rotation på sakerna men inte nödvändigtvis köpa en massa nytt. Mer inspiration (till att skapa ordning?) på temat hittar ni hos Fabriken.

8 kommentarer:

Petra / Popetotrora 24 januari 2013 kl. 20:12  

Åh, vad avundsjuk jag är på den fina, fina blommiga plåtburken!

Unknown 24 januari 2013 kl. 22:56  

Å så himlans fint du har det!

Och jag ÄLSKAR kameran. Älskar!!!! Så nöjd.

Får jag fråga dig som är proffs liksom, hur sparar jag bilderna i photoshop så att de inte tag så stor plats på webben?
Svara bara om du har lust och hinner ...

KRAM
u.

Så fint jag vill 24 januari 2013 kl. 23:11  

Fiint!!

CreandoPhoto 25 januari 2013 kl. 01:45  

Ja, rensa är något jag är pigg på nu. Har ju rensat galet i mitt arbetsrum och är nu på gång att plocka tillbaka allt sparat igen. Och där kommer att bli ordning, kan jag lova. En stund iallafall.

Jag gillar din tjusiga gamla kamera där. En Nikon eller? :) :)

Camilla Alvén 25 januari 2013 kl. 13:14  

Vilken ordning och reda du har, snyggt!
Ha en skön helg
Kram

Lantloppan 25 januari 2013 kl. 23:17  

Jag är precis tvärtom, har ordning o reda i lådor och skåp men ytorna är stökiga :-) Väldans fin plåtburk du har.

Fröpåsen 26 januari 2013 kl. 18:31  

Fint du gör, otroligt vackert ljus i dina bilder! Hittade hit via Trädgården på höjden och kommer gärna tillbaka.
Ha en skön kväll/ Maria

Moa 26 januari 2013 kl. 19:04  

Vilka fina och inspirerande bilder! Jag håller helt med dig om att man blir sugen på att organisera och rensa ut nu när det är nytt år och dessutom vår på gång :)

Trevlig lördag!
Kram Moa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP