söndag 7 oktober 2012

Sunday picture


Åh, äntligen en solig helg. Ett tag var det nästa så att man hann börja fundera över om solen gått i vinteride. I helgen har dock solen lyst så det stått härliga till. Och solen kunde inte valt en bättre helg att visa sig på än den här. Igår var det nämligen dags för mina fina vänner att gifta sig. :-) Det blev en vacker vigsel, spårvagnsfärd i veteranvagn genom stan och naturligtvis en hejdundrande fest med god mat och musik.

Tack vare solljuset har det även varit möjligt att fota lite (inomhus). På bilden några nya saker som hittat hem till mig det senaste. Tokgillar brickan Kaleido från Hay. Och det bruna som börjar se lätt ofräscht ut - ja det är dadlar som köptes färska i fruktaffären och nu håller på att torka till. Smakar väldigt gott kan jag intyga! Fler söndagsbilder hos Fabriken...


Finally a sunny weekend. I was seriously starting to think that the sun wouldn't be back until next spring. The sun did choose one of the best weekends to shine a bit. Yesterday my friends finally got married. The ceremony was beautiful, a vintage tram took us from the church to the place where the dinner was held. All in all it was a perfect day!

Thanks to the sunshine I was also able to photograph a bit (indoors - otherwise it's terribly dark now). In the picture you can see some new things in my home. I'm trying to dry dates myself (they don't look that nice but they taste delicious!) and the tray (Kaleido) is from Hay.

8 kommentarer:

CreandoPhoto 7 oktober 2012 kl. 23:53  

Fniss, jag undrade just vad det var i skålen. Sen läste jag ju...Dadlar är supergott :)

Kramar

Georgianna 8 oktober 2012 kl. 04:35  

Hi Karin!

LOVE the colors in those hydrangea petals. And how lovely that you had a perfect day for the wedding of your friends. That will make it even more memorable.

Have a great new week – leaving soon, aren't you?

xo

– g

HEMLÄNGTAN 8 oktober 2012 kl. 11:43  

Ja, äntligen kom solen!!! Tänk vad den ger mycket energi.

Underbara bilder du visar här på din blogg.

Ha en fin dag!
/Jenny

Moa 8 oktober 2012 kl. 17:24  

Åh, vilken vacker bukett! Jag gillar buketter där själva kronbladen skiftar i grönt...

Här har vi också mycket regn och grått just nu, jag längtar efter solsken och ljus!

Ha en fin måndagskväll!
Kram Moa

Fröken Fräken 8 oktober 2012 kl. 18:56  

Jasåååå, det är där solen har varit! Här har det bara regnat och regnat så att vi har översvämningar här och där.
Lovely bricka! Skulle passa bra hos mig som är tokig i allt triangelliknande just nu.

Marina 8 oktober 2012 kl. 20:32  

Vackert!
Bröllop är alltid trevligt.

Kram

Borgmästaren 9 oktober 2012 kl. 20:15  

Härlig bild! Enkelt och rent och lugnt. Skön känsla.

Anna/Rackarungar 10 oktober 2012 kl. 22:28  

Tusan! vilken vacker bild.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP