lördag 8 september 2012

An unusual Friday evening


Medan resten av svenska folket förberedde fredagsmyset, alternativt var på after-work, spenderade jag en blåsig men vacker kväll i Botaniska trädgården (min allra bästa granne...). Det var nästan folktomt! Men vilket underbart sätt att inleda helgen - och att koppla bort sig från allt vad jobb heter. Så pigg och glad jag kände mig efteråt. En ny fredagsrutin månn tro!? Idag blir det ekologisk matmarknad (Jordens mat) på Gunnebo slott. Hur ser dina planer ut för helgen? :) 

My Friday evening was an unusual one - I spent it in the Botanical gardens walking around enjoying the autumn flowers, the gorgeous sunset (and the wind...not). :) Many Swedes enjoy their Friday evenings at home (or out dining) so the garden was more or less empty. Now I'm off to an organic food market. What plans do you have for the weekend? :)

14 kommentarer:

Trädgården på Höjden... 8 september 2012 kl. 10:00  

Låter som en underbar fredagskväll. Jag var i botaniska för första gången i somras och blev förälskad.
Här väntar ett biblioteksbesök, inköp av kläder till barnen och virkning. Lite helgtrötta är vi allt.
Din bild är ljuvlig. Stilla och hoppfull.
Kram Åsa

Salma 8 september 2012 kl. 10:34  

i love these anemones! i have some of them in my garden, they always remind me of fairies :)

have a nice weekend!
salma

beautifully, suddenly 8 september 2012 kl. 11:19  

Oh, this is so pretty! We have been having really windy weather here as well, I can't wait for it to end!

Have a great weekend :)

Mamma med ambitioner 8 september 2012 kl. 11:54  

Botaniska trädgården är underbar. Tror det är ngt där i morgon. Något med blommor....... Din bild är jätte fin och tyget på kudden gjorde sig verkligen i soffan. Vitt bord är fint och det är faktiskt tapeten med. Byt inte ut den utan få fram den i stället. Kanske en stor vit ram utan bild gör susen. Kram Kristina

ally 8 september 2012 kl. 13:06  

We're inside hiding from the gale force winds outside
The gardens on a Friday evening sound lovely
x

Marina 8 september 2012 kl. 14:45  

Vilken härlig fredagskväll det låter som.
Vi gjorde smörgåstårta efter att jag köpt mig ett par kängor och sprungit en runda i skogen. Sen blev det god fikapaj med hallon på.

Ikväll ska vi grilla (mat, mat, mat!). Gäller att passa på när det är fint väder.

Kram

Sherri B. 8 september 2012 kl. 16:00  

The softness of this photo is absolutely beautiful...we are due for some stormy weather today, so I'm staying inside. :) Thank you for sharing your gorgeous image!

Georgianna 8 september 2012 kl. 18:35  

A dreamy, beautiful image, Karin! I love these anemones and how lovely to have the gardens almost to yourself.

I'm in Los Angeles for some meetings this weekend. It's pretty hot but will be a good trip.

Hope your weekend is lovely!

xo

anna k. 8 september 2012 kl. 18:38  

Underbart vacker bild!

Katy Noelle 8 september 2012 kl. 22:50  

It sounds lovely, Karin! ...wandering around a lonely garden...

I love these flowers - windflower/Japanese anemone. The first time I'd seen them was two years ago. Instant love!!! =D I have two in pots to go into the garden, at the moment. But that's not what I'm doing this weekend - severe thunderstorms are supposed to be rumbling through later, this afternoon. =]

xxo

Katy Noelle 8 september 2012 kl. 22:52  

and, btw.... I started on a mission to photograph them but, being a beginner, I didn't do so well. =/ You've caught their sweet softness and color perfectly! =]

CreandoPhoto 9 september 2012 kl. 00:16  

Vilken helt ljuvlig bild!!! Älskar!

Jag och dottern brukar ta våra turer till Botaniska. Men i år har det inte blivit. Än...

Ha en fortsatt kanonhelg!
Kramar

Moa 9 september 2012 kl. 11:36  

Åh, vilken härlig bild! Jag är så avis på dig som bor nära en botanisk trädgård... Det låter som en härlig rutin att insupa lite botanisk inspiration för att varva ner inför helgen :)

Hoppas du har en fin söndag!

Kram Moa

Anna/Rackarungar 10 september 2012 kl. 21:40  

Dina bilder tar andan ur mig!! Sagolikt OCH det gläder mig att du vill ta plats i Fabriken. Kul!

Angående de där kolhydraterna - vid det här lagret borde du veta att jag inte snålar på dem, hihihi! Just den här rätten tycker jag passar bäst utan carbs på tallriken, men jag serverade färsk bröd till och givetvis - dessert!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP