onsdag 15 augusti 2012

Gotland on film (part 2)



Här kommer Gotland på film del 2. Efter att ha utforskat de nordvästra delarna av ön åkte vi vidare mot Fårö. Det är nog få platser i Sverige som är lika mytomspunna. Det var lika vackert som jag hade föreställt mig och det var fint att komma dit (även om det kändes som precis alla var där just när vi var det). De tre översta bilderna (nedan) är fotade i Visby.

Tack till alla er som kommenterade på det förra inlägget. Roligt att läsa era blandade reaktioner på analogt fotande. Som jag skrev förra gången tycker jag själv att det känns roligt och inspirerande. Nästa gång blir det paus med digitala bilder fotade någon annanstans än på Gotland.  Jag lovar!


This is Gotland on film, part 2. We spent one day on Fårö, which is a famous island north of Gotland. There you find the most beautiful sceneries with rock formations called Raukar (sea stacks). The famous Swedish filmmaker lived and died on Fårö. The island only has 600 all-the-year-round living inhabitans but in the summer it's really crowded. The first three pictures below was taken in Visby (the only city on Gotland). 

Thank you all for you lovely comments. I really enjoyed reading about your different opinions about film photography. As I mentioned I feel very encouraged to photograph with film but next time I'll post non-Gotland digital pictures. I promise! 











12 kommentarer:

Katy Noelle 15 augusti 2012 kl. 21:37  

Oh, Karin! These images are so beautiful and, really, they make me feel like I'm right there. They're very soothing and refreshing. and, I needed that, right at the moment. Thank you!

xxo

CreandoPhoto 15 augusti 2012 kl. 21:57  

Otroligt vackert! Denna underbara ö, förevigad av en av mina absoluta favoritfotografer :)

Moa 16 augusti 2012 kl. 13:47  

Åh, så fina bilder! Jag ser framför mig hur snyggt det skulle vara att i ett hus med ryggåstak/hög takhöjd ha flera av dem stort uppförstorade på väggen... De förmedlar ett sånt lugn och en härlig sommarkänsla! Tack för att du delar med dig av dina guldkorn :)

Ha en fin onsdag!
Kram Moa

Yvonne - Frl. Klein 16 augusti 2012 kl. 19:58  

Ich liebe Deine Bilder :-)))!
So eine schöne Gegend auch!
Alles liebe
Yvonne

Fröken Fräken 16 augusti 2012 kl. 20:58  

Ånej! Nu blir jag ju än mer sugen att överge jobbet dessa varma dagarna och åka till Gotland istället :-) Så vackert!

annixen. 16 augusti 2012 kl. 21:42  

Åh vilka vackra Gotalndsbilder du bjuder på Karin! Jag är så sugen på att boka in en trip till den vackra ön till nästa sommar.

Kanske en helg i höst, det är otrolig mysigt där på höstarna också!:)

Madeleine 17 augusti 2012 kl. 00:01  

Underbara bilder!

Louise Alexandersson fotografier 18 augusti 2012 kl. 13:11  

vackra bilder!
känns som att alla utom vi varit på Gotland i sommar och frestar med underbara bilder

kram louise

Piia Anneli 21 augusti 2012 kl. 10:01  

How I want to take the first road and see where it leads me! Gotland must be amazing, I wish I can come and see myself some day.

Anna/Rackarungar 21 augusti 2012 kl. 16:37  

Både bloggar och ig har fått mig så otroligt sugen på Gotland. Dessa bilder gör mig inte direkt mindre sugen... Kram Anna

Moa 23 augusti 2012 kl. 08:51  

En Godmorgon hälsning till dig.. och dina underbara bilder från Gotland.. ha en bra dag!

Anonym 31 augusti 2012 kl. 21:27  

Stunning photographs <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP