tisdag 15 maj 2012

Syster P och jag


Häromdagen föll jag pladask för ett armband. Jag skulle köpa present till någon annan och kom hem från affären med en påse till mig själv (också). Händer det någonsin er? Den här gången lyckades jag i alla fall få med mig presenten som det var tänkt men tidigare har det hänt att jag bara kommit hem med något till mig själv. När jag är ute och shoppar till mig händer det dock ofta att jag går hem tomhänt. ;-)

Nåväl, armbandet jag köpte kommer från Syster P, ett för mig nytt märke. Syster P gör jättefina smycken som alla tillverkas för hand med grovt huggna ädelstenar och sötvattenspärlor. Jag slog till på ett i orange, som jag på bilderna "miss-matchar" med ett korallfärgat nagellack (tack Anna för tips om nagellack!). Orange och korall blir lite som rosa och rött ihop. Fulsnyggt! Som av en händelse gjorde SVT-programmet Go kväll ett inslag om Syster P i lördags.

Och om någon funderar över den sista bilden så är den ett tappert försök att fota armbandet på armen utan tillgång till stativ och självutlösare. Jag är sämst på att använda stativ men inser att jag nog snart måste ta tag i det...det är väl inte mer än rätt att man låter sina stativ se lite dagsljus ibland?

***

I fell in love with this bracelet the other day. I was looking for a gift and also found this for myself. I had no intent whatsoever to shop something for myself but if you consider the fact that I sometimes go out shopping for others but just find stuff for myself - well, then this was rather good. When I'm shopping with the intent to find something for myself it happens all the time that I come home empty-handed. Does it ever happen to you? ;-)

The bracelet from Syster P is handmade and in orange leather. On the pictures I miss-match it with my new nail-polish in coral. The last picture is an attempt photographing the bracelet on my arm without using a tripod. I wish I was better using my tripod(s), I really do should bring them out to see the daylight more often....

4 kommentarer:

Moni 15 maj 2012 kl. 09:15  

onderful photos karin....

Moa 15 maj 2012 kl. 11:19  

Härlig och fin kombo.. kommer att bli läckert på dig! kram/moa

Anna/Rackarungar 15 maj 2012 kl. 13:59  

Nu Oh:ar jag igen. Oh, så fina foton. Tycker iofs inte att du behöver stativet, men visst det är ju inte mer än rätt att det får spela sin roll i bland.

Kul att du kör naglarna nu. Fins som snus.

Och de där armbandet, Oh! igen. Tips-tack tillbaka.
Kram Anna

ps. har en liten utmaning till dig inne hos mig, men bara om du vill....

kristina - ingen vanlig dag 16 maj 2012 kl. 08:54  

Så rackarns snyggt armband! Förstår om du inte kunde låta bli. Och naglarna ser också finfina ut - det är så roligt att få pimpa sig med fina färger och det finns så mycket roligt att välja mellan. Jag försöker använda stativ mer och mer men det är bökigt - däremot roligt när man får till det. Jag har ett jättegammlat stenåldersstativ så nästa grej blir vl att köpa ett lite bättre - lättare och mindre krångligt.

Tack för alla fina kommentarer!!
Kramar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP