onsdag 4 januari 2012

Vi kör väl lite vår då!?




Ut med det gamla in med det nya. Julen ska bort fortare än fort. Här har våren nästan gjort sitt intåg (om man räknar bort stormen Emil som härjade i natt). Från Ica fick nämligen ett litet olivträd (till finfint pris) följa med och blomsteraffären lockade med ranunkler som jag bara inte kunde lämna kvar där. Lite vår sådär en blåsig onsdag i januari. Gotta love it! Och nu blir det loppis på en onsdag i januari (tack vare semester). Gotta love it too! :-) Finaste handdrejade krukan kommer från Floramor & Krukatös.

Out with old in with the new. Clearing away Christmas as soon as possible. It's actually a bit spring like here (except for a fact that it's been stormy weather lately). I bought this beautiful olive tree and couldn't resist bringing home some ranunculus either. Spring a Wednesday in January. Gotta love it! And now off to the flea market on a Wednesday in January (I'm on vacation). Gotta love it too! :-)


7 kommentarer:

Lotta 8`) 4 januari 2012 kl. 16:37  

Fin-fint fynd och visst dras vi åt det skira, gröna nu när julen är ute! Floramor är ju bara så mysigt! Finns ett cafe i närheten om jag inte minns fel.
Vi skulle varit på loppis men den öppnar först på lördag, så det blev färgaffären i alla fall - morgondagen är räddad :)
Kul med lite förnyelse i både färg och form.
Fin tillbakablick på 2011 du visar, och det var verkligen ett resande år för din del, jag har sparat mitt till 2012.
Ha det gott och ta det lungt i stormen ♥

LissenTo 4 januari 2012 kl. 17:18  

Ica är en liten fyndplats har jag förstått, mitt ligger en bit bort, så det blir inte många besök. Kommer att besöka Floramor och Krukatös igen nästa Göteborgsvisit, atmosfär. Gillar att flanera runt i stan också

Lycka till med loppisfynd Karin!

Kram Lissen

FO - 2 4 januari 2012 kl. 17:46  

En fin og optimistisk forsmak på våren... Herlig! ♥

Marina 4 januari 2012 kl. 18:06  

Så fint! Jag känner också för att ha in våren nu, det ser ju ändå inte ut att bli någon vinter. Vill ha tulpaner, primulor och vårlökar i kruka. Det blir en snabbrunda på torget i morgon när jag ändå har ett ärende i stan tror jag minsann.

Kram!

Att vara någons fru 4 januari 2012 kl. 19:46  

Man måste älska olivträd <3

Fröken Fräken 4 januari 2012 kl. 21:54  

Rätt inställning! Jag behöver fler kumpaner som kan hjälpa till att trolla fram våren! Jo, mina olivträd också, ett av dem har tappat alla blad och ser synerligen deppigt ut...

Unknown 2 februari 2012 kl. 16:53  

Så søtt lite oliventre!?
Fin blogg du har!
//Beate :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP