torsdag 29 december 2011

Mood board in December


Så var det dags för ytterligare en mood-board. Faktum är att december känns ungefär som november, inte stor skillnad på vad naturen har att erbjuda. Kanske är det till och med lite mer vårligt nu? Häromdagen såg jag körsbärsträd som var på väg att börja blomma. Fast ikväll när det blåser storm däreute och regnet piskar mot fönsterrutan är det definitivt inte vår i luften. Ingen vår i månadens mood board heller. Istället är det julen, som gör sig påmind i form av gran och stjärnanis. Julens dofter när de är som bäst.




Vill du också anta utmaningen? Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar. Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg.

Nästa gång det är dags för mood-board är det redan slutet av januari. Men först ska vi fira in ett nytt år och därför passar jag på att önska er alla ett gott slut och ett gott nytt år!

Vi skapar mood boards varje månad: Karin A fotografi, Trädgården på höjden, Vid vätterns strand, Rosor och magnolia, Marinas trädgård, Lottas trädgård, Fotografia, Timjan & akleja, Lissento,

***


It's time for another mood board. In fact, in December feels like November, not a big difference between what nature has to offer. Perhaps it is even a bit more springlike now? The other day I saw a cherry tree that was about to start flowering. But tonight, when it's storming and raining again, it's definitely not spring in the air. The mood board is not inspired by spring though. Instead you'll see a few of my Christmas (scents) favourites; the fir and the Chinese anise.

Do you want join the challenge? Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. You choose how to arrange and photograph. Leave a comment on this post and I'll link back your blog. Happy New Year!

We create monthly mood boards: Karin A photographyTrädgården på höjden, Vid vätterns strand, Rosor och magnolia, Marinas trädgård, Lottas trädgård, Fotografia, Timjan & akleja, Lissento,

18 kommentarer:

Trädgården på Höjden... 29 december 2011 kl. 23:38  

Nu ligger även mitt bidrag uppe.

Håller med dig om att december är väldigt lik november ute i trädgården. Den förlorade vintern möter våren. Var ska det sluta?

Ha en riktigt gott nytt år.
Hälsar Åsa

Laila 29 december 2011 kl. 23:41  

Det var en vacker moodboard. Har tittat på dina andra också och njutit. :-)
Ska se om jag hakar på i januari...

Lotta 30 december 2011 kl. 07:49  

Vilken vacker moodboard du gjort, hoppas många antar utmaningen för det är alltid så spännande att se vad som visas, jag lägger upp min nu och länkar till dig.
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig.
/Lotta

AnnCharlotte 30 december 2011 kl. 12:39  

Det känns väldigt underligt att plocka blommor i december...men ganska mysigt.
Mitt bidrag är på plats.
Ha ett riktigt gott slut på detta året:)

Marina 30 december 2011 kl. 12:54  

Det är så kul att se hur alla gör olika. Jag har också lagt ut min Mood board för december nu.

Kram!

Belichek 30 december 2011 kl. 13:33  

Wonderful photos!

Anonym 30 december 2011 kl. 15:21  

Ååh, så fint! Du lyckas alltid göra så vackra moodboards... Kul att få lite inspiration då min egen kreativitet känns väldigt trött just nu :)

Hoppas du får ett fint nyårsfirande!
Kram Moa

Lotta 8`) 30 december 2011 kl. 18:43  

God kväll kära du :) Så fin tavla du fotat - som en lite naturlig julgran med frökaplsar från naturen :) Jag höll på att glömma av mig men tjuvläste bloggar på jobbet i morse och det var ju tur, annars hade jag missat solen och fototillfället, hur som helst så hänger jag på idag. Listar du deltagarna på din blogg?

Ha en trevlig kväll och om vi inte hörs, Gott Slut och Gott Nytt! Kramar till dig från mig ♥

Lotta 30 december 2011 kl. 19:29  

Så vacker! Jag väntar till januari men sen ska jag försöka mig på ett bidrag. Rolig idé!
Gott Nytt År

Glädjekällans Trädgårdsblogg 31 december 2011 kl. 10:01  

Tittar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År.
Birgitta

Moa 31 december 2011 kl. 10:17  

Kikar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt år.. ditt moodboard för december är riktigt fint och lite juligt.. som sig bör *smile*.
Massa nyårskramar från mig.. Monica

Lusthuset 31 december 2011 kl. 13:50  

Ett RIKTIGT Gott Nytt År önskar jag dig.

Kramar!!

Anonym 31 december 2011 kl. 15:14  

Vilken vacker bild! Jag har också inneväxter på min moodboard den här gången, finns inte så mycket att hämta in utomhus...

Gott nytt år!
Kram Birgit

Anonym 31 december 2011 kl. 15:15  

Glömde skriva att jag inte har publicerat mitt bidrag än, gör det ikväll eftersom jag redan gjort ett inlägg idag.


Kram

Anjas Hill 31 december 2011 kl. 22:31  

GOTT NYTT ÅR KARIN!

Kram, Anja

Att vara någons fru 1 januari 2012 kl. 10:18  

herrejävlar så vackert!

Trädgårdsflow/Garden Flow 1 januari 2012 kl. 11:54  

Så vackert!!!

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Nyårsdagskramar
/Charlotte

LissenTo 1 januari 2012 kl. 13:10  

Åh vad vackert med grankvisten med dom småbären. Stjärnanis som vackra smycken och så fin på bild.

Du kan tro att det blev en kontrast när jag kom från vårlika Göteborg till min stad där det blivit mycket kallare nu.

Åh jag kan ju titta i mitt fotarkiv och titta igen på körsbärsblom, (eller vad det är).

Kram till dej och jag ser fram emot att följa dej 2012, roligt när man hittar fotovänner genom bloggen och jag vet ju att du också tycker om inredning, den kombon, gillar jag att förena.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP