lördag 6 augusti 2011

Lördagsnöje

20110806_blogg

Då var jag åter i Göteborg efter en Sverigeturné med stopp i Östersund, Stockholm, Mjölby och Eksjö. På måndag är det jobb som gäller igen och idag var det därför dags att ta itu med den stora tvätthögen. Men jag tog halvlek (läs: smet ut när tvätten hängts på tork) och tittade förbi en närbelägen loppis. Det var jag inte ensam om att göra kan jag säga. Det var flera hundra meter kö när jag kom dit ett par minuter efter öppningstid. Fler än jag verkar tycka att det är ett trevligt lördagsnöje att besöka stans loppmarknader. Fyndpotentialen var ju inte särskilt stor när ett par hundra personer hade stormat in framför mig (även om det ska sägas att det fanns extra mycket varor då lopppisen hållit stängt i juli). Men en nummerplåt, som jag i ärlighetens namn inte föll handlöst för men som kändes så där uppfriskande ful-snygg, och något spets-igt hann jag få med mig innan jag cyklade hem med väldig fart för att fortsätta med min tvätt. I eftermiddag har jag gått lös med sprayburk på några andra loppisfyndade ting. Jag får återkomma med resultatet av det vid ett senare tillfälle. Nu skiner solen och ikväll firar jag vännernas nyligen påbörjade semester och sörjer över att mina fyra veckor redan är slut....

20110806_blogg2

I'm back in Gothenburg after my "tour" around Sweden. On Monday I will be back in the office which meant that I needed to take of all the laundry this morning. However I did take a break visiting a nearby flea market. There was a line (queue) of maybe 200 people, so I'm not the only who likes to visit garage sales and flea markets during the weekend. I found the yellow registration plate and some other things before I had to hurry back home to continue with the laundry Tonight I'll celebrating my friends vacation and feel sad about the fact that my four weeks off are ending tomorrow...

6 kommentarer:

Ninni 6 augusti 2011 kl. 17:50  

Härligt fynd du gjort! Även jag har hamnade på loppisar (ja det blev flera ;) idag. Fast det blev inte så mycket inköpt...bara en liten grön Upsala-Ekeby skål och en korkskruv. Men visst är det kul!
Semestern går alldeles för snabbt...jag har två veckor kvar nu. Vi får se vad vi hittar på då.
Hoppas det går bra att ställa om till arbete igen ;)
Kram Ninni

Moa 6 augusti 2011 kl. 23:04  

Jag gillade skylten, det känns som att den kan ge lite karaktär till olika stilleben och liknande :)

Trist att semestern är slut, men det är ändå roligt att vi i Sverige har semester nästan 10% av året :)

Trevlig fortsatt helg!
Kram Moa

Hannele på Hisingen 6 augusti 2011 kl. 23:50  

återvinning är kul

Lotta 8`) 7 augusti 2011 kl. 08:49  

God morgon Karin :) Jag gillar också skylten och den kommer vi säkert se fler gånger i samband med dina härliga bilder :)
Jag var på loppis häromdagen och hittade lite fynd men blev mest kär i gamla trasmattor som jag vill ha men inte vet var jag skall ha dem ;) Får nog ta en tur dit igen en helg vi är vid stugan. Idag skall vi hem till stan och packa om väskan, hoppas på att regnet slutar så vi kan ta en tur med båten nästa vecka - har en vecka semester kvar och jag njuter i fulla drag!
Ha en skön söndag ♥

kristina - ingen vanlig dag 7 augusti 2011 kl. 12:57  

Jag gillar ditt fynd. Och så härligt att ha åkt runt lite i Svedala under semestern.

Härligt att du bestämt dig för soffa. vilken modell och tyg blev det? Jag är ju lite arbetsskadad och blir så nyfiken :)

kram / Kristina

Lilla huset på prärien 7 augusti 2011 kl. 15:16  

Precis som jag... jag var iväg på lite runda idag men jag bara vandrade omkring och fick just inte någon "vill-ha-känsla" alls. Nej ingenting kom med hem. Jo förresten, två brätten med ägg :)

Krma Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP