tisdag 21 juni 2011

Illsött och ninja turtles









I helgen var jag i Skåne (och Köpenhamn) och innan mitt tåg gick tillbaka till Göteborg på söndagen passade jag på att fotografera lite. Lund är verkligen illsött med sina gatstensbelagda gator och blommande rosor, som pryder var och varannan husvägg. Det kändes som att vandra runt i rena rama vykortsmiljön. Några timmar senare och jag var hemma i ett vått och eländigt Göteborg. Tillbaka i en allt annat än vykortslik verklighet. Guerilla Gardening och virkade sjalar kring lyktstolpar och räcken har jag hört talas om och sett tidigare. I Lund verkar det nya vara guerillapyntning med pärlplattor (allra helst ninja turtles).

I visited Lund and Copenhagen during the weekend and before taking the train back on Sunday I decided to take some pics. Lund is such a cute city paving-stone streets and roses covering the houses. A few hours later I was back in Gothenburg where it was raining cats and dogs. It was anything but cute.

14 kommentarer:

Kristina 21 juni 2011 kl. 22:59  

En mysig stad. Älskar alla gamla hus i pastelliga färger.

Kram / Kristina

@my casa 21 juni 2011 kl. 23:19  

Underbar bilder, vilka färger!

Andrea 21 juni 2011 kl. 23:43  

really wonderful pictures!!!
what a lovely place to visit <3 i love the one with the roses petals on the floor <33

Camilla Alvén 22 juni 2011 kl. 07:12  

Jag tyckte väl att jag kände igen motiven, du har vandrat på samma gator som mig...

Ha det bra
Kram

Anjas Hill 22 juni 2011 kl. 12:13  

Hejsan Karin!
Alltid lika spännande att se dina bilder.
Bilden med rosenblad påå marken tar nästan andan ur en - så otroligt vackert!
Cykeln kan du inte 'låta bli' och det motivet tröttnar man aldrig. Märkligt egentligen vad den uttrycker något.../Anja

Marina 22 juni 2011 kl. 19:24  

Aha, Skåne! Lund är en vacker stad som jag tyvärr befinner mig i allt för sällan och faktiskt aldrig har befunnit mig i så mycket heller. De gånger jag varit där har jag ändå känt att där ar vackert.

Kram!

Moa 22 juni 2011 kl. 20:46  

Åh, vilka fina bilder! Jag är ganska så säker på att jag har promenerat längs samma gata för en hel del år sedan och tagit en massa bilder :)

Trevlig midsommarhelg!

Kram Moa

Anonym 22 juni 2011 kl. 20:52  

Den är verkligen vacker, särskilt genom din kameralins! Roligt att ni hade fint väder.

Vi hörs på söndag, glad midsommar!
Kram

Karins fotoblogg 22 juni 2011 kl. 21:19  

Oh, vilken njutning det måste vara att gå på dessa gator! Fint fångat och lite skoj med pärlplattorna :D

Kram!!!

A House With A View 23 juni 2011 kl. 21:04  

Verkligen heeeelt underbara bilder! Vika hääärlig trädgårdar, sååå fina rosor!

Stor midsommarkramiz aka

ally 24 juni 2011 kl. 05:14  

Hi Karin
Lovely photos - looks like a beautiful place to visit.
Happy to exchange real mail -- send me a flickr mail!!

Karin Wijk 24 juni 2011 kl. 08:15  

Ja verkligen "illsött" :-) Härligt att se att solen lyser ibland. Här är det grått och säkert snart regnigt. Trevlig Midsommar på dig :-)

kristina 2 juli 2011 kl. 18:24  

Vad vackert du fångat det! Nästa gång du ska till Lund får du hojta till så får vi ta en fika!
Kram,
Kristina

Belichek 26 juli 2011 kl. 17:46  

amazing pictures!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP