söndag 9 januari 2011

Töväder...

...slask, is och halka. Om det ska vara så här resten av vintern får snön gärna smälta bort snabbare än snabbt för min del. Och för er som längtar efter våren kan jag meddela att solen redan går ner en hel halvtimme senare än vad den gjorde vid vintersolståndet. Inte dumt va!? Men visst är det vackert med snö också. I fredags sken solen och då var det så här fint i Slottskogen:

The red fence and winter light

The little house in the park

DSC_0344 copy

DSC_0348 copy2

Hoppas helgen har bjudit på trevligheter. För egen del har jag ägnat mig åt ömsom tv-tittande (gillar vinteridrott! ;)), ömsom målning av ett bord till min datorhörna. Jag tror att jag får lov att återkomma när det gäller det senare...

The snow is melting, which results in sleet ice and slipperiness. If this is the winter I would be happy if the snow could melt away quickly. And for those of you who are longing for spring, I can say that the sun is already going down a half hour later than it did at the winter solstice. Not bad at all, eh? But of course it's beautiful with the snow too. On Friday the sun was shining and I took the pictures above in a park nearby. Hope you had a joyful weekend!

12 kommentarer:

Camilla Alvén 9 januari 2011 kl. 18:23  

Åh vad snygga bilder Karin, vad har du använt för objektiv?
Ha det bra
Kram

Photos by Storm 9 januari 2011 kl. 18:28  

Samma väder som här ser jag. Jättefina bilder och bilderna från Berlin är så vackra. Härligt ljus och mjuka färger. Du är så duktig. Helgen har varit lugn och nu är det dags för en full arbetsvecka, liten suck. Ha det bra/Kram

Lotta 8`) 9 januari 2011 kl. 18:54  

Fint ljus i dina bilder - tänk att det finns en sol :) Gillar också din "färgsättning", mixtrar du själv eller har du acttions? Roligt att lära men tar sin lilla tid :)

Du är också i renoveringstagen? Du får visa lite bilder från ditt nya boende - är ju så nyfiken :)

Ha det så gott och gå försiktigt..... Kram ♥

Ninni 9 januari 2011 kl. 21:10  

Vad härligt det är att ljuset återvänder! Det syns ju i dina vackra bilder. Vi fick också tillfälle att njuta av solen stundvis idag. Det var så länge sen sist så man uppskattar det verkligen. För min personliga del skulle bli jätteglad om våren kom direkt :) Men det är nog att hoppas på för mycket.
Må så gott!
Kram Ninni

Moa 9 januari 2011 kl. 21:14  

Underbara bilder!

Ja, visst är det skönt med varje minut längre solljus... jag längtar till i mars när det börjar kännas som ordentlig vårvinter här uppe i norr :)

Kram/Moa

Madalina Dascalu 9 januari 2011 kl. 21:45  

little cute house :)
nice blog with beautiful photos

Anonym 9 januari 2011 kl. 22:45  

Härliga bilder, gillar det röda staketet och coolt med ett kort helt i oskärpa!

Låter spännande med kurs i bildbehandling, har du skrivit om det på bloggen (kanske den gamla)?

Vi hörs och ses,
kram!

kristina 9 januari 2011 kl. 23:06  

härligt med solen! här slaskar det också, men solen kikade fram idag och gav hopp om vår :-)

Magnolia Handspun 9 januari 2011 kl. 23:47  

Det var varkligen svensk!
Jatte fina fargor och aventyrligt hus. Ett sant stakett skulle jag vilja ha.
Lycka till med dina project- han en fin sondag.
Kram

t does wool 10 januari 2011 kl. 17:42  

karin!! such a beautiful blog you have!! and such stunning work my friend...xx

Marina 10 januari 2011 kl. 19:04  

Detta väder gillar inte jag! Jag gillar vinter och snö men verklgien itne tö, slask och gråväder. Men men, det är bara att gilla läget eftersom man ändå inte kna ändra på vädret. Man får mysa inne istället tex. med att läsa härliga bloggar och titta på dina fina bilder.

Kram!

ingen vanlig dag 12 januari 2011 kl. 10:59  

Å så vackert. Saknar att bo i Göteborg emellanåt och de härliga promenaderna i Slottsskogen.

Jag skrev om din almanacka idag - den är ju helt fantastisk!

Ha en fin dag!

Kram / Kristina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP