torsdag 27 januari 2011

Pärlor små...

 1sovrum_diptych

Sedan jag flyttade har jag funderat fram och tillbaka på en byrå till sovrummet. Ett tag var jag insnöad på den här (förlåt den dåliga Göteborgsvitsen!) och sedan ville jag försöka hitta en äldre variant på loppis. Till slut blev det dock en tur till det stora varuhuset där en Malm införskaffades. Och den sväljer verkligen allt. Bra förvaring kan inte överskattas. Ovanpå några böcker och andra föremål som får slå an tonen. Dovt lila, grått och zink. En pärlhyacint ger lite vårkänsla. Nu funderar jag på den snygga sänglampan som Frida visade på Trendenser härodagen. Apropå möbelfunderingar är jag på jakt efter skoförvaring till hallen. Ett smalt skoskåp skulle vara optimalt men vad hittar man fina sådana? Just nu lutar det åt det här eller det här från Wohnzimmer.

Since I moved, I thought back and forth on an bureau to the bedroom. For a while I was thinking about this one and then I wanted to try and find an older one at the flea market. In the end however I decided to buy a Malm from Ikea. And it’s great because you can really put a lot of things in it. Good storage can't be overestimated. On top of it some books and other items that set the tone in the room; purple, grey and zinc. Some muscari brightens everything up!

16 kommentarer:

pudelflicka 27 januari 2011 kl. 18:04  

Pärlhyacint ger verkligen lite vårkänsla och det behöver vi nu. Vacker bild.
Kram Hedvig

LindaLunda 27 januari 2011 kl. 19:59  

Mmm päääärlhyyyyaaasiiinter!!
Längtar efter vår!
Vill ha vår nu!

Vi är ett gäng som skall beställa från staudefeen... vill du vara med?

FO - 2 27 januari 2011 kl. 20:47  

Sart, delikat
og veldig vakkert! :)

Jeg har nettopp kjøpt den boken av Anna Gavalda og gleder meg til å lese den!
Jeg har nettopp lest
"En dag till skänks."
Den var fin! :)

Marina 27 januari 2011 kl. 22:07  

Förvaring är alltid intressant och något man sällan får för mycket av tror jag.
Vi ska till IKEA i helgen för att köpa en garderod. Vi renoverar Ericas rum nu.

Söta pärlhyacinter! En blomma jag inte gillade för ett par år sedan men ajg har ändrat mig. Tur att man får det.

Kram!

Lusthuset 27 januari 2011 kl. 22:46  

Åååå vad vi älskar de små blå pärlorna och så vackert arrangerat. Kul med möbleringspyssel, alltid kul att fixa till det som man vill ha det. Du får det säkert jättefint. Ha det fortsatt bra och hoppas att snön smälter bort (som den faktisk har gjort här, nästan). Kram!

Magnolia Handspun 28 januari 2011 kl. 04:16  

So delicate and lovely.
Pearls for sure...and you ceratinly know how to capture them.
xo

Karins fotoblogg 28 januari 2011 kl. 08:51  

Snyyyggt!!! Jag gillar verkligen färgskalan :) Blir så nyfiken på att få se mer av hemmet!

Nja, tror inte jag kommer visa dom senaste fotouppdragen på bloggen. Men jag kan nog mejla en liten sneak peek ;) om det är av intresse.

Ha nu en skön helg!
kram!

♥Karin♥ 28 januari 2011 kl. 13:01  

Fin färgkombination! Nu måste jag gå och köpa en pärlhyacint :)

Ha en bra helg!
Kram

Glädjekällans Trädgårdsblogg 28 januari 2011 kl. 20:28  

Dinaa pärlhyacintsbilder fick mig att åka till Blomsterlandet.
Skira och doftande.
Trevlig helg
Birgitta

Anonym 29 januari 2011 kl. 17:26  

Underbart vårig bild! Och Malm är bra, de sväljer verkligen mycket!

Förlåt en språkpetimeter men du menar nog att bra förvaring inte kan överskattas...? Alt. att det inte bör underskattas. Har sett samma sammanblandning väldigt mycket på sistone, tom på GP:s kultursida, så du är i gott sällskap... ;)

Kram!

PS Har du hämtat på PnP än? Jag glömde helt bort det när jag var i närheten, får ta det nästa vecka... Spännande att se hur det blev! Ser fram emot första sneak peaken på bilderna från förra veckan oxå... :D

Karin A 29 januari 2011 kl. 17:38  

Hihi, klart jag menar inte överskattas Birgit! :) Det blir lätt fel och speciellt när man är stressad som jag var när jag skrev inlägget. Jag har inte hunnit till PnP ännu men kanske imorgon eller på tisdag. När går du dit? Bilder kommer snart! Kram

Yvonne - Frl. Klein 29 januari 2011 kl. 19:58  

Liebe Karin,
ich habe mir auch gestern weiße Traubenhyazinthen gekauft. Jetzt muss ich sie nur noch ein Töpfe pflanzen.
Deine Fotos sind wieder so schön!!!!
Ich wünsche Dir noch einen schönen Samstagabend!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Ninni 29 januari 2011 kl. 22:13  

Så snyggt och vårlikt! Vilken fin färgskala du fått till.
Snö gillar jag också, alltså byrån ;)Förvaringsmöbler behövs för att kunna hålla lite ordning.
Ha en skön fortsättning på helgen.
Kram Ninni

Karin Wijk 30 januari 2011 kl. 16:23  

Underbara våriga toner. Nu blir jag inspirerad att få in lite vårblommor här hemma. Känns så vintrigt ute än.
Apropå naturligt ljus...jag instämmer trots blixtnörd som man är på väg att bli. Riktigt bra naturligt ljus kan aldrig slå det mest fantastiska blixtljuset. Så är det :-) / Kram

Photos by Storm 30 januari 2011 kl. 18:30  

Vilka fina bilder med härliga färger. Jag känner igen mig i det där letandet hit och dit och så plötsligt slår man till på möbelvaruhuset. Ha en fin vecka/Kram

sas 30 januari 2011 kl. 22:31  

So soft and delicate, truly beautiful!

Warm greetings,
xxx Sas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP